Szeretnék egy fizikai jelenséget grafikusan modellezni, de nem tudom miben készítsem el a programot. Gondoltam, hogy opengl-ben készítem el. Mi a véleményetek, érdemes elkezdjek tanulni opengl-t, vagy tanuljak meg valami mást?
Figyelt kérdés
És tudnátok írni valami anyagot, ahonnan megtanulhatnám?2016. szept. 24. 12:39
1/10 anonim válasza:
Milyen fizikai jelenségről van szó?
2/10 A kérdező kommentje:
Például egy test csúszik le egy lejtőn.
2016. szept. 24. 12:43
3/10 anonim válasza:
Menj el egy egyetemre, csináld meg az alap és mesterképzést mérnökinfón, utána visszatérünk a témára. De modelezni pont rohadtul nem kezdő feladat, komoly matek és fizikai tudást igényel, plusz legalább egy programnyelv ismeretét, plusz a grafikai ábrázolás még legalább egy haladó szintű 3D tudást, amit mellesleg szintén nem OpenGL-el szokás kezdeni, hanem mondjuk Blenderrel. Szóval itt te kb egy gyerek vagy aki atomerőművet akar barkácsolni két ceruzából, ennyire reális az elképzelésed.
4/10 anonim válasza:
Ha egyszerű ábrázolásról van szó, akkor pl Processing. Pofon egyszerű nyelvezetű rendszer és könnyen lehet benne rajzolni mindenfélét.
5/10 anonim válasza:
A kérdezőnek: Ez 2D-ben nem egy problémás dolog, még egy kezdő számára sem.
Persze a test alakjától is függ. Ha egy téglatest, vagy kocka, akkor nincs gond. Ha ennél összetettebb és a talaj is egyenetlen, akkor már kell fizika, az már nem olyan triviális. Ha mindez 3D-ben van elképzelve, és nem wire frame, hanem rendesen textúrázva, netán megvilágítva, akkor pláne.
6/10 anonim válasza:
Amúgy vannak physical engine-ek, de ha nulláról kezded, akkor ezek használatáig is el kell jutni. Ez egy kezdőnek bonyolultabb, mintha csak azzal piszmogna, hogy egy lejtőn lesiklat egy téglatestet, 2D-ben.
7/10 anonim válasza:
Először is ehhez nem kell egyetem... :-)
Másodszor minden ilyen esetben meg kell nézni, hogy esetleg van-e már az adott problémára megoldás, hiszen nagyon kicsi a valószínűsége, hogy mi találjuk fel a spanyol viaszt... :-)
ÍME:
A leírás:
Az szimuláció:
Feltételezem a kérdés feltevője középiskolában (9-dikben) fizika tanár... :-) ...bár akkor ismernie kellene az SDT-t! :-)
8/10 anonim válasza:
Nvidia Physx egy komolyabb falat de ha megvannak az alapok akkor viszonylag egyszerű vele lemodellezni bármilyen fizikai jelenséget.
9/10 anonim válasza:
Mit értsünk grafikus modellezésen? Én numerikus vagy analitikus (esetleg is-is) modellezésről már halottam, meg grafikus ábrázolásról, grafikonos ábrázolásról.
10/10 anonim válasza:
Jaja! Az előttem szólónak teljesen igaza van! Annak, hogy grafikus modellezés, nincs sok értelme. A modellt lehet ábrázolni grafikusan, de magának a modellnek az ábrázoláshoz semmi köze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!