Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Szeretnék egy fizikai jelenség...

Szeretnék egy fizikai jelenséget grafikusan modellezni, de nem tudom miben készítsem el a programot. Gondoltam, hogy opengl-ben készítem el. Mi a véleményetek, érdemes elkezdjek tanulni opengl-t, vagy tanuljak meg valami mást?

Figyelt kérdés
És tudnátok írni valami anyagot, ahonnan megtanulhatnám?

2016. szept. 24. 12:39
 1/10 anonim ***** válasza:
Milyen fizikai jelenségről van szó?
2016. szept. 24. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Például egy test csúszik le egy lejtőn.
2016. szept. 24. 12:43
 3/10 anonim ***** válasza:
52%
Menj el egy egyetemre, csináld meg az alap és mesterképzést mérnökinfón, utána visszatérünk a témára. De modelezni pont rohadtul nem kezdő feladat, komoly matek és fizikai tudást igényel, plusz legalább egy programnyelv ismeretét, plusz a grafikai ábrázolás még legalább egy haladó szintű 3D tudást, amit mellesleg szintén nem OpenGL-el szokás kezdeni, hanem mondjuk Blenderrel. Szóval itt te kb egy gyerek vagy aki atomerőművet akar barkácsolni két ceruzából, ennyire reális az elképzelésed.
2016. szept. 24. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Ha egyszerű ábrázolásról van szó, akkor pl Processing. Pofon egyszerű nyelvezetű rendszer és könnyen lehet benne rajzolni mindenfélét.
2016. szept. 24. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

A kérdezőnek: Ez 2D-ben nem egy problémás dolog, még egy kezdő számára sem.

Persze a test alakjától is függ. Ha egy téglatest, vagy kocka, akkor nincs gond. Ha ennél összetettebb és a talaj is egyenetlen, akkor már kell fizika, az már nem olyan triviális. Ha mindez 3D-ben van elképzelve, és nem wire frame, hanem rendesen textúrázva, netán megvilágítva, akkor pláne.

2016. szept. 24. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Amúgy vannak physical engine-ek, de ha nulláról kezded, akkor ezek használatáig is el kell jutni. Ez egy kezdőnek bonyolultabb, mintha csak azzal piszmogna, hogy egy lejtőn lesiklat egy téglatestet, 2D-ben.
2016. szept. 24. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Először is ehhez nem kell egyetem... :-)


Másodszor minden ilyen esetben meg kell nézni, hogy esetleg van-e már az adott problémára megoldás, hiszen nagyon kicsi a valószínűsége, hogy mi találjuk fel a spanyol viaszt... :-)


ÍME:


A leírás:

[link]


Az szimuláció:

[link]


Feltételezem a kérdés feltevője középiskolában (9-dikben) fizika tanár... :-) ...bár akkor ismernie kellene az SDT-t! :-)

2016. szept. 24. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Nvidia Physx egy komolyabb falat de ha megvannak az alapok akkor viszonylag egyszerű vele lemodellezni bármilyen fizikai jelenséget.
2016. szept. 24. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:
Mit értsünk grafikus modellezésen? Én numerikus vagy analitikus (esetleg is-is) modellezésről már halottam, meg grafikus ábrázolásról, grafikonos ábrázolásról.
2016. szept. 25. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Jaja! Az előttem szólónak teljesen igaza van! Annak, hogy grafikus modellezés, nincs sok értelme. A modellt lehet ábrázolni grafikusan, de magának a modellnek az ábrázoláshoz semmi köze.
2016. szept. 26. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!