Egy kép hogyan épül fel és hogyan lehetséges törölni egy kép pixeleiből?
Rombolható pályát akartam olyat mint ami a worms ben van de nem tudom hogyan töröljek a képből.
Egy bitmapban tárolom a pályát.
A színeket és az átlátszóságot tudom módosítani de eltávolítani egy pixelt hogyan?















Egy kép úgy épül fel, ahogy egy téglafal. Egy tégla, egy pixel, aminek bármilyen szine lehet.
Egy színt kiválasztunk, ez általában a pink, ez a szin nem lesz látható. Ez segít layerezni, meg eltüntetni bizonyos képrészleteket (így tudnak mozogni a karakterek a képernyőn).
Hsa egy téglát, pixelt átszinezel pinkre, akkor az nem fog látszani.





"Ha egy téglát, pixelt átszinezel pinkre, akkor az nem fog látszani."
De nem automatikusan. Csak akkor, ha gondoskodsz arról, hogy a pink (vagy bármilyen kiválasztott) színű pixeleket a program, a rendszer átlátszóként kezelje, azaz automatikusan az alatta levő grafika adott pixelének a színét jelenítse itt meg. A GIF formátumú képek készítésekor egy adott szín kiválasztható az átlátszóság jelzésére, a fejlesztőprogramoknál pedig változó a lehetőség és a módszer is. Viszont ahhoz, hogy programmal célzottan átállíts egy pixelt, ismerni kell az adott képformátum szerkezetét, illetve azt, hogy maga a fejlesztőprogram a képet hogyan tárolja a memóriában a futás idejére.
És az alpha csatorna hogy működik mert itt bármilyen színű pixel lehet átlátszó ha az alphát maxra állítom. Hogy működik ez az alpha csatorna?
Tipp:
Minél magasabbra húzom egy pixel alpha értékét az annál nagyobb mértékben veszi fel azt a színt amit a program áttetszőként kezel így lehet akár félig áttetsző egy pixel?










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!