Jaaa... erre azért gondolhattam volna.
Akkor a processzor utasítások úgy néznek ki, hogy pl lehet nem csak 0x kezdetű, hanem 1x, 2x... Ex, Fx, ami összesen csak úgy ránézésre 4096 lehetőség összesen.
Ezzel nem azt mondom, hogy akkor a 16-os számrendszer 4096-ig tart, csak abban a formában, XxXX 16 helyiérték van, ami 16^3, ami 4096.
Ez így már igazabb?





:( szerintem értem mostmár. Ha a 0x nem jelent semmit, csak egy bájtot jelöl, ami nem feltétlenül ér is valamit egymagában.
Értem, ez csak egy bájt értékét jelöli.










Amit #14 mond. A 0x jelölés lényegében csak számodra egy jelzés, hogy hexadecimális kódot látsz, a tényleges állományban csak az utána szereplő szám bináris alakja található.
Illetve ha programozol valamilyen nyelven (teszemazt C++), akkor ez a fordítónak is egy jelzés, hogy miként értelmezze az egyes számliterálokat. 123 egy decimális (10-es) szám, 0x123 hexadecimálisként (16-os), 0123 pedig oktálisként (nyolcas) értelmezendő, és mint olyan, mindegyik más értéket reprezentál. Viszont amikor ez lefordul és bekerül az állományba, akkor mindegy, hogy a kódban miként szerepeltetted, bináris számra alakul át az összes.
Értem, jól elmagxaráztátok a végén :)
Okés, akkor akár az is lehetne, ogy TIZENHATOSx, de akkor ezt csak az adott program csapja elé azért, hogy tudjuk, milyen számrendszer.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!