Ti hogy programoznátok le ezt a mini rpg játék "problémát" c++-ban?
Adott egy rpg játékocska, melyben kb 40 féle választható karakter létezik és van kb 160 spell.
A karaktereket, úgy oldottam meg, hgoy van egy karakter ősosztály és a karaktereknek külön osztályaik vannak. Ez 40+1 osztályt jelent.
Most azon gondolkodom, hogy a spelleket hogy oldjam meg. Írjak egy spell ősösztályt és legyen minden egyes spellnek egy különosztály?
Az kb 160+1 új osztályt jelentene, viszont a spellek nem különböznek működésben sokban egymástól. Némelyik sebez, némelyik gyógyít, némelyik buffolja, vagy épp csökkenti a statot, csak az egyes spellek ezeket másképp csinálják, de nagyjából ugyanúgy működnek.
Az a kérdésem, hogy írjak egy ősosztályt és 160 spell osztályt, vagy legyen egy spell osztály, ami tartalmaz 160 metódust az egyes spellekre?
Ti hogy oldanátok meg (így látatlanban)?
Egy osztály a gyógyító, egy osztály a sebző egy osztály a stb stb spelleknek
1 metódus miatt felesleges új osztályt létrehozni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!