C++-ban hogyan tudom egy signed char vagy unsigned char típusú változó értékét számként kiíratni?
Figyelt kérdés
2016. máj. 9. 15:26
1/6 anonim 



válasza:





Úgy hogy átkasztolod (unsigned/signed) int típussá:
char a = 5;
std::cout << (int)a << std::endl;
vagy C++ típusú kasztolással: static_cast<int>(a)
2/6 A kérdező kommentje:
Köszi a választ! És így nem fog annyi memóriát foglalni, mint egy int típusú változó?
2016. máj. 9. 16:10
3/6 SimkoL 



válasza:





vagy std::cout << a * 1 << std::endl; :)
4/6 anonim 



válasza:





Nem foglal több memóriát. Nem tudom hogy miért érdekes hogy a kiírás idejére pár bájttal többel dolgozik, de nem kerül a heapre, 64 biten regiszterben lesz, 32 biten a stackre pusholva.
5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2016. máj. 9. 17:33
6/6 anonim 



válasza:





Amit az első ír, az a C típusú kasztolás (ami működik C++ esetén is természetesen), de ajánlatos a
static_cast<int>(változó)
módszert használni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!