Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egy tetris játék tutorialban...

Egy tetris játék tutorialban nem értem azt, hogy a vectornak miért kell math. Round elni az x, y adattagját, elmagyarázod pls?

Figyelt kérdés

Tudom,hogy mit csinàl a math.round tudom,hogy az alàbbi metódus mit csinàl de èn azt nem èrtem,hogy mièrt van erre szüksèg èn teljesen feleslegesnek tartom ennek a metódusnak a lètezèsèt.


public static Vector2 roundVec2(Vector2 v) {

    return new Vector2(Mathf.Round(v.x),

                       Mathf.Round(v.y));

}


Itt leírja mièrt kell de nem vilàgos:

The roundVec2 helper Function

Our first helper function will round a vector. For example, a vector like (1.0001, 2) becomes (1, 2). We will need this function because rotations may cause the coordinates to not be round anymore. Anyway, here is the function:


2016. ápr. 14. 19:07
1 2 3
 1/24 A kérdező kommentje:

Szal lefordítva a lènyeg olyasmi,hogy nekünk kelleni fog ez a funkció mert a forgàsok okozhatjàk azt,hogy a koordinàtàk nem kerekíthetők többé.


Valami ilyesmi rossz az angolom. De nem èrtem akkor sem mièrt volna rossz ez az egèsz round nèlkül.

2016. ápr. 14. 19:13
 2/24 anonim ***** válasza:
69%
Mert a tetris egy rácson mozog, egyikről ugrik a másikra, ha nem pontos a szám, akkor "rácsúszik" a másik sorra\oszlopra, ami minum vizuális bugokhoz vezet, rossz esetben(ha ez alapján nézed, hogy kijött-e egy sor) meg a játék is meghal.
2016. ápr. 14. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 A kérdező kommentje:

Na mindegy nem erőssègem az angol ès a nyelvtanulàsok na lènyeg az,hogy forgatàskor e nèlkül nem lesz kerek többè soha a vektorom.

És ez mièrt is baj?

2016. ápr. 14. 19:17
 4/24 A kérdező kommentje:

Adtam zöldet.

Nem èrtem mièrt csúszna rà a màsikra. Ez nem vilàgos tovàbbra sem.

Elmagyaràzod úgy hogy egy egyszerű gondolkozàsú ember meg tudja èrteni.

2016. ápr. 14. 19:21
 5/24 anonim ***** válasza:
63%

A koordináták, amikkel számolsz például forgatásnál, azok valós számok, a pixelek koordinátái viszont csak egész számok lehetnek.

Pl. ha (10;0) pontot elforgatod 45 fokkal, akkor a (7,0711;7,0711) pontba kerül. Ilyen koordinátájú pixel viszont nincs, ezért a (7;7) pixelnek felel meg ez a pont.

2016. ápr. 14. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 A kérdező kommentje:
Ezt az utolsó válaszod még annyira sem értem mint az elsőt.
2016. ápr. 14. 22:47
 7/24 anonim ***** válasza:
Tudod hogy hogy kell forgatni 2d-s koordináta rendszerben? ha nem, nem valószínű hogy meg fogod érteni... de egy hasonlat hogy mért kell kerekítés pl van egy 11 fős csapat amiből két egyenlő csapatot kéne alkotni az nem fog ugye menni mert nem párosan vannak és fél ember nem létezik... mint ahogy fél pixelsem a monitoron
2016. ápr. 14. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
64%
Őszinte leszek, én sem értem. A Tetrisben nem forgatsz 45 fokokban. 90 fokokat forgatsz, márpedig egy egész számokból álló koordináta 90 fokkal elforgatva is egész marad. Ha meg a forgatás során 'számolási hibából' jönnek létre ilyenek, akkor a forgatás metodikája rossz. Egész számokból forgatsz egész számokba.
2016. ápr. 15. 02:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
47%

#8:

Mivel a kérdésben ott van, hogy forgatás, ami nem egész koordinátákat is eredményezhet, feltételezem, hogy nem csak 90 fokos forgatásról van szó, hanem valamiféle animációról van szó folyamatos forgatással. A 45 fokot csak azért vettem példának, mert úgy gondoltam, hogy mindenki tudja, mi az a 0,7011.

Kérdező: esetleg belinkelnéd a teljes tutorialt, hogy meg tudjuk mihez is kapcsolódik ez a metódus???

2016. ápr. 15. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 A kérdező kommentje:

[link]

Tessék és köszi,hogy ilyen segítőkészek vagytok.


Úgy gondolom,hogy ha nekem kéne kitalàlni a tetris jàték logikàjàt akkor ott nem volna szükség ilyenekre? Egyébként tovàbra sem értem. Hogy a tetrisben minek a kerekítés.

Egy platform jàtékban is vannak forgó, mozgó elemek ott nem kell kerekíteni semmit.


Itt miért kellene pl csinàlok egy gridstep nevű vàltozót és akkor csak így mozgatom lefelé hogy

transform.position.y += gridstep

És ez így pontos lesz.

Ugyanígy forgàsra is. Nem értem miér kell itt pixelezni. A tutorialban csak ez nem megy a fejembe na jó még pàr dolog de arra rà fogok jönni de úgy érzem ez a kerekítéses dolognak az értelme nem fog a fejembe menni.

2016. ápr. 15. 11:53
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!