Megtört sugár vektorának kiszámítása, ha minden adott?
Adott a beérkező fény vektora, a felület normálvektora, és a törésmutató vector3-ban. Ha a törésmutató hagyományos szám lenne, és nem vektor, akkor ki tudnám számolni.
De nem tudom, hogy hogyan számolhatnám ki az adott színekre (mert ugye ezt jelképezi a vector3-as n), kiszámítani a törtsugarat, majd ezekből kinyerni a véglegest.
Van egy sejtésem az adott színekre való törtsugarak kiszámítására, mely szerint 3-szor elvégzem a törtsugár kiszámítását úgy, hogy n az adott színre értelmezett érték lenne az n vektorból, de nem biztos, hogy ez jó)
Előre is köszönöm a segítséget.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem írtad le hogy mit tárol a vector3.
Kikeresheted az anyagot innen és megnézheted a hullámhossz - törésmutató relációját:
Lehet látni hogy nem lineáris vagy kvadratikus ezért egy vector3 nem fogja pontosan jellemezni az anyagot, akármit is tárolsz benne. Az oldalon megtalálod minden anyaghoz a diszperziós formuláját ami hullámhosszból számol törésmutatót. Két ismert formula létezik erre:
Hullámhosszt a HSV hue értékéből tudsz számolni, az összefüggés a következő:
H = (650 - hullámhossz) * 240 / (650 - 475);
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!