Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » C# vagy C++? Kérdésed túl...

C# vagy C++? Kérdésed túl rövid, a magyarázatod hosszú.

Figyelt kérdés

Igen, tudom, hogy már volt ilyen kérdés, el is olvastam a hozzátartozó válaszokat. Nem húzom tovább a szót, elkezdeném a leírást.


Én engem nagyon érdekel a programozás. Eleinte (2014 decembere - 2015 március kb) még a Java-t nyomtam, de abból az alapfoknak is a legalját. Majd hallottam a C#-ról, utána néztem, és jobban megtetszett. Tavaly április óta tanulom a C#-ot, és már sikerült is egy kisebb programot összetenni benne, de most felmerült az, hogy mégis mi lenne, ha.. C#-ot elfogadja az Eclipse, Visual Studio és a Unity. A Unityt már tudom alapfokon kezelni és scripteket írni benne(hang lejátszása, animáció lejátszása, időzítő), de nem vagyok biztos még a játékfejlesztéses jövőmben.

A C++-t ha jól tudom, elfogadja az Unreal Engine és a Visual Studio. Olvastam, hogy a kettő között nincs észveszejtő különbség, de biztos szeretnék lenni abban, hogy milyen irányba mozduljak. Animálni tudok azon a szinten, hogy beállítom az adott modellt (ez eddig csak egy "spell" animáció lenne, tehát nem is karakterről van szó) egy pozícióba és megadom a keyframet, de modellezni sem tudok igazán. Tehát a játékfejlesztéses tudományomnak nincsen nagy jövője. Ez alapján tehát programot szeretnék írni, és a C++ és a C# is jók erre. Melyiket tanuljam?


2016. febr. 6. 21:06
 1/10 anonim ***** válasza:
szerintem egyiket se :)
2016. febr. 6. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ha animátor akarsz lenni, akkor inkább Blender.

Nyelvekből meg mindegy. Nem az számít, hogy most csavarhúzóval vagy fúróval hajtom be a csavart.

2016. febr. 6. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Rávilágítok én neked a problémára, amibe sok hozzád hasonló beleesik. Italautomatát kell megtanítanod a vásárlók kiszolgálására. Írd le nekem szép magyar mondatokkal, hogy mit kell csinálnia az automatának.
2016. febr. 6. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Jól értem, hogy az alapján akarsz nyelvet választani, hogy hány IDE(nyilván kivétel a Unity az említettek közül) van hozzá? Mert akkor fordítva ülsz a lovon. Egyébként mindkét nyelv a legkeresettebbek között van, egyikkel sem lősz mellé.
2016. febr. 6. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

"de modellezni sem tudok igazán. Tehát a játékfejlesztéses tudományomnak nincsen nagy jövője."


Hogy nem tudsz modellezni, az nem baj, ha játékot szeretnél fejleszteni. Akkor lenne baj, ha modellezni szeretnél.

A játékfejlesztés nem modellezés, hanem algoritmizálás.

Régen volt már az, hogy egy játék feljesztőjének értenie kellett a grafikához, zenéhez, programfejlesztéshez egy személyben.

Ma a fejlesztők az össz munka egy részének a részét végzik el és az sem kevés, ráadásul olykor hónapok, évek alatt.

Neked az a feladatod, hogy játékprogramot fejlessz, valami kicsit, hogy megtudd, miben vagy azon belül jó, hogy megtapasztald miből áll egy játék.

Ha ezen túlvagy, akkor vehetsz részt játékprogramok fejlesztésében, nyilván azon a részterületen, amiben igazán jóra kiképezted magad.


Ezeket a unity, meg hasonló játékmotorokkal való vergődéseket javaslom, felejtsétek el, mert az életben nem fogtok eljutni oda, hogy egy komplett játékot összedobjatok benne.

Ezek egyébként sem csodák. Mindössze a játék képi megvalósításáért felelős engine-ek. Magát a játékot még ugyanúgy nektek kell megírnotok. Ugyanúgy kell majd ötlet, jó zene, sajátos képi világ, eredetiség, kerettörténet, téma és ugyanúgy kellenek majd algoritmusok is.

2016. febr. 7. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

#5

Egy game engine azért rendszerint rendelkezik a rajzoláson túl pl hang, input, fizika, és hálózatkezeléssel, nem beszélve az editorról - de persze ha neked ez egy hétvége alatt megvan, akkor érthető, hogy égetnivaló szemétnek tartod őket.

2016. febr. 7. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

RockStar sem konzolban készíti a játékait, ahogy semelyik másik játékfejlesztő cég. Annyi a különbség, hogy Unity, Unreal stb. helyett saját cégen belüli eszközeik vannak helyette, amik ugyan azt a funkciót látják el.


Unreal engine: [link]


Annyira szar csak nem lehet.

2016. febr. 7. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Én nem ezekről beszélek, mivel ilyeneknél már programozói tudás nem kell. Ezek nem annyira engine-ek, hanem már game makerek, game editorok. Ingyenesen ilyenek, amiről te beszélsz, szerintem nemigen vannak.


Én a middleware-ekre gondoltam, de aki tényleg játékprogramot akar fejleszteni, az ez utóbbiakat is hanyagolja, már ha valóban meg akarja tudni, mi az a játékfejlesztés.

2016. febr. 7. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

#8

Hány befejezett játékod van?

2016. febr. 7. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Kezdőként inkább C#. A C++ nehezebb, később ad sikerélményt.
2016. febr. 7. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!