C# vagy C++? Kérdésed túl rövid, a magyarázatod hosszú.
Igen, tudom, hogy már volt ilyen kérdés, el is olvastam a hozzátartozó válaszokat. Nem húzom tovább a szót, elkezdeném a leírást.
Én engem nagyon érdekel a programozás. Eleinte (2014 decembere - 2015 március kb) még a Java-t nyomtam, de abból az alapfoknak is a legalját. Majd hallottam a C#-ról, utána néztem, és jobban megtetszett. Tavaly április óta tanulom a C#-ot, és már sikerült is egy kisebb programot összetenni benne, de most felmerült az, hogy mégis mi lenne, ha.. C#-ot elfogadja az Eclipse, Visual Studio és a Unity. A Unityt már tudom alapfokon kezelni és scripteket írni benne(hang lejátszása, animáció lejátszása, időzítő), de nem vagyok biztos még a játékfejlesztéses jövőmben.
A C++-t ha jól tudom, elfogadja az Unreal Engine és a Visual Studio. Olvastam, hogy a kettő között nincs észveszejtő különbség, de biztos szeretnék lenni abban, hogy milyen irányba mozduljak. Animálni tudok azon a szinten, hogy beállítom az adott modellt (ez eddig csak egy "spell" animáció lenne, tehát nem is karakterről van szó) egy pozícióba és megadom a keyframet, de modellezni sem tudok igazán. Tehát a játékfejlesztéses tudományomnak nincsen nagy jövője. Ez alapján tehát programot szeretnék írni, és a C++ és a C# is jók erre. Melyiket tanuljam?
Ha animátor akarsz lenni, akkor inkább Blender.
Nyelvekből meg mindegy. Nem az számít, hogy most csavarhúzóval vagy fúróval hajtom be a csavart.
"de modellezni sem tudok igazán. Tehát a játékfejlesztéses tudományomnak nincsen nagy jövője."
Hogy nem tudsz modellezni, az nem baj, ha játékot szeretnél fejleszteni. Akkor lenne baj, ha modellezni szeretnél.
A játékfejlesztés nem modellezés, hanem algoritmizálás.
Régen volt már az, hogy egy játék feljesztőjének értenie kellett a grafikához, zenéhez, programfejlesztéshez egy személyben.
Ma a fejlesztők az össz munka egy részének a részét végzik el és az sem kevés, ráadásul olykor hónapok, évek alatt.
Neked az a feladatod, hogy játékprogramot fejlessz, valami kicsit, hogy megtudd, miben vagy azon belül jó, hogy megtapasztald miből áll egy játék.
Ha ezen túlvagy, akkor vehetsz részt játékprogramok fejlesztésében, nyilván azon a részterületen, amiben igazán jóra kiképezted magad.
Ezeket a unity, meg hasonló játékmotorokkal való vergődéseket javaslom, felejtsétek el, mert az életben nem fogtok eljutni oda, hogy egy komplett játékot összedobjatok benne.
Ezek egyébként sem csodák. Mindössze a játék képi megvalósításáért felelős engine-ek. Magát a játékot még ugyanúgy nektek kell megírnotok. Ugyanúgy kell majd ötlet, jó zene, sajátos képi világ, eredetiség, kerettörténet, téma és ugyanúgy kellenek majd algoritmusok is.
#5
Egy game engine azért rendszerint rendelkezik a rajzoláson túl pl hang, input, fizika, és hálózatkezeléssel, nem beszélve az editorról - de persze ha neked ez egy hétvége alatt megvan, akkor érthető, hogy égetnivaló szemétnek tartod őket.
RockStar sem konzolban készíti a játékait, ahogy semelyik másik játékfejlesztő cég. Annyi a különbség, hogy Unity, Unreal stb. helyett saját cégen belüli eszközeik vannak helyette, amik ugyan azt a funkciót látják el.
Unreal engine: [link]
Annyira szar csak nem lehet.
Én nem ezekről beszélek, mivel ilyeneknél már programozói tudás nem kell. Ezek nem annyira engine-ek, hanem már game makerek, game editorok. Ingyenesen ilyenek, amiről te beszélsz, szerintem nemigen vannak.
Én a middleware-ekre gondoltam, de aki tényleg játékprogramot akar fejleszteni, az ez utóbbiakat is hanyagolja, már ha valóban meg akarja tudni, mi az a játékfejlesztés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!