Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mi alapján válasszak nyelvet?

Mi alapján válasszak nyelvet?

Figyelt kérdés

Python, Pascal, Java, PHP, Delphi, C, Javascript, C++..stb és még lehetne sorolni.

Windowsos számítógépekre akarok programokat készíteni. Pl egyszerűbb játékok.


2016. febr. 2. 17:40
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
Meg igazából alap DX szerintem piszok egyszerű. Bele lehet bonyolódni, nem vitás, de fél óra összedobni egy 2D-s megjelenítéshez szükséges primitív engine-t (szerintem jóval egyszerűbb mint pl winform-ban painttel rajzolni).
2016. febr. 2. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
Szerintem Fortran, Brainfuck vagy Malbolge. De csak mert senki nem ajánlott igazi kihívást :-D
2016. febr. 2. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 A kérdező kommentje:

Akkor miért nem rögtön a gépi kódot tanuljam meg? :D


De akkor elkezdem a c++-szal.

Milyen fejlesztői környezetet ajánlotok?

2016. febr. 2. 19:44
 14/26 anonim ***** válasza:

Mindegyikben lehet játékot írni, legalábbis egyszerűbbet.

A PHP webes nyelv. A JavaScriptet a böngészők beépítetten kezelik.

Javában nem nagyon írnak játékokat, nem lehetetlen, de nehezebb hozzá összeszedegetni a dolgokat. A C# helyzete a Javához hasonló, de talán több hozzá a játékhoz való könyvtár. A legtöbb játék C++-ban készül, de az egy nehezebb nyelv. Pythonhoz van a Pygame, bár nem biztos, hogy tetszik a behúzásmániája. Ha tanultál Pascalt, akkor írhatsz benne játékot is, de ez tanulásra és hobbi célokra készült.

2016. febr. 2. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:

Kérdező: pont azzal NE kezdd. Bármi mással, de azzal ne, mert az életben nem tanulsz meg programozni. A C++ csak összetettebb játékoknál kifizetődő.


"Ha tanultál Pascalt, akkor írhatsz benne játékot is, de ez tanulásra és hobbi célokra készült."


Jókat írtál, de ez hülyeség. Nem hobbi célú nyelv a pascal, hanem eredetileg tudományos, műszaki célokra lett kifejlesztve.

Azzal jár a legjobban, mert az könnyen tanulható és ahogy Sir Butcher is megjegyzi, a directx egyáltalán nem nehéz.

Jószerivel nehezebb dx nélkül fejleszteni mint dx alá.

2016. febr. 2. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 A kérdező kommentje:

Akkor Pascal. De az "holt nyelv" nem?

Meg van free, lazarus, object Pascal is. Melyiket? :D



(Directx-ről meg annyit tudok, hogy néha le kellett tölteni amikor valamilyen játékhoz kellett...és itt véger ér a tudásom :D )

2016. febr. 2. 20:09
 17/26 anonim ***** válasza:

De a C++ tudását tovább tudja vinni a komolyabb játékokhoz.

Azonban nem nagyon fogod tudni játékkal kezdeni, mert lófa*t sem fogsz ebből érteni: [link]

Az a fél óra alatt egyszerű game engine, annak megy aki pár éve fejlesz DirectX-el és még több éve C++-al.

2016. febr. 2. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
Egyelőre tanulj meg programozni, multimédia könyvtárat ráér később is választani az elvárásaid alapján. Addig semmi értelme.
2016. febr. 2. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:

"Akkor Pascal. De az "holt nyelv" nem?

Meg van free, lazarus, object Pascal is. Melyiket? :D"


Dehogy holt nyelv. Az embarcaderonál megveheted, úgy közel egy milla az ára.

A freepascal és a lazarus ad ki együtt egy delphi-t. A delphi az meg egy object pascal. A pascal objektum orientált változata, de visszafele kompatibilis a turbopascallal.


Először mindenképpen programozni kell megtanulnod. Ha az már megy, a directx is menni fog.

Először nyilván apróbb dolgokat csinálsz, ismerkedsz a nyelvvel. Később lehet kisebb játékot, aknakeresőt, torpedót, malmot, ilyeneket. Ha ezek flottul menni fognak, menni fog a dx is.

2016. febr. 2. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:

"Először mindenképpen programozni kell megtanulnod. Ha az már megy, a directx is menni fog."


Nem, nem fog menni. Ahhoz C++ nyelvet is tudnia kell, feltéve ha közvetlenül a DirectX-hez akar hozzáférni wrapper nélkül. Majd ezután jön a matek része, ami ha nem megy szintén meg kell tanulni. Ha ez is meg van akkor pedig tudni kell kombinálni a matematikai ismereteit a programozásival. Ezután neki lehet állni a játék készítésének, de könnyű így sem lesz.

2016. febr. 2. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!