Az IOS-en hogyan tudnak elérni sokkal kevesebb hardver igény mellett akár nagyobb teljesítményt, mint androidon?
Több oka is lehet annak, hogy gyorsabbnak érzel egy iOS-t futtató eszközt, mint egy androidost. Legfőképp iOS azért akadozik kevésbé (bár iOS7 óta már korántsem olyan "smooth" a rendszer, mint azelőtt volt), mert jobban optimalizált, mint az androidos gyári felületek többsége, az Apple kifejezetten a kezelőfelület sebességére hegyezte ki a rendszert. Gyári Androidon (ami pl Nexusokon fut) sem sok akadozással találkozhat egy felhasználó.
Ez az "optimalizálás" a hardverre is kiterjed, ugyanis UI folyamatosságának szempontjából kettőnél több processzormag már nem jelent előnyt. Egy szoftver ugyanis csak egyetlen szálból nyúlhat a kezelőfelülethez, és egy szálat csak egy processzormag hajthat végre. Az iOS eszközökben megtalálható processzorok pedig egy szálas teljesítmény tekintetében rendszerint messze a konkurencia előtt járnak - ami nem csoda, mert ugye ők erre "költik" a tranzisztorokat, nem több magra.
Az sem mindegy, hogy mekkora felbontású kijelzőt kell meghajtani, ugyanis a nagyobb felbontású kép előállításához több számítási kapacitás is szükséges. Ez jól látható volt iPhone 6- 6 Plus esetén is, ahol utóbbi készülék jelentősen többet akadozott. (Szerintem a 6-os szériát nem lett volna szabad olyan hardverrel kiadni.)
És végül itt van a felhasználói alkalmazások kérdése: jóval kevesebb hardvert (és ami fontosabb: szoftververziót) kell támogatni az appok fejlesztőinek, így az androidos fejlesztések során szokásos bugkeresés-kompatibilitási probléma megoldás helyett lehet fejlesztésre, reszelgetésre szánni az időt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!