Ti mennyit kerestetek eddig google store-on és milyen alkalmazásokkal?





#20
A konzol is ugyanúgy számítógép(ahogy egy telefon, vagy egy tablet is), más komponensekből épül fel, de az elv pontosan ugyanaz. Természetesen nem pc egyik sem, de ettől még hardver szinten nem térnek el tőle(mármint, fizikailag persze, de a számítógép definíció szerint egy gép, ami a megadott adatok alapján számol, ennyi és nem több).
Hogy lenne lényegtelen, hogy hányféle hardvert használ? Mindegyikre külön meg kell írni mindent, azonos gyártón belül is(teszem azt letöltesz egy vga drivert, vagy rákérdez, hogy milyen kártyád van, vagy megnézi - nem véletlenül). Ha beterelsz egy szobába 50 embert, akik 50 különböző nyelven beszélnek, akkor beszélhetsz hozzájuk az 51. nyelven, nem fogják tudni, hogy mit akarsz - ugyan leegyszerűsítve, de erről van szó itt is.
A célhardver meg lehet akármi, pl az intel fordítójának az intel cpu - értem, hogy mire céloztál, ha nagyon elvontan nézzük a kérdést egyet is értek, de a gyakorlatban a fejlesztő határozza meg, hogy mi (számára) a célhardver. A probléma ott van(konzol-pc vonalon maradva), hogy azt mondják, hogy pl 3 évvel ezelőtti középkategóriás gpu n fusson jól minimumon átlagfelbontásban, meg a jelenlegi legcombosabbon mindent feltekerve - csak aztán a kettő között van kismillió gpu, kismillió kombinációval(~ram, cpu, de adott esetben az ssd t is figyelembe vehetjük), ezeken az elejétől a végéig végig kell menni, vagy jön a tonnányi elégedetlenkedő, és (jogosan) hőbörög. Ezzel szemben van a konzol, ami fix, ha jól fut az egyiken jól fut a másikon is, nincs hardveres\szoftveres variáció, van egyféle és kész.
Egyébként nem konzolportról beszéltem, általánosságban a hardver kihasználásáról - ez a legjobban a régi konzolokon látszik, számottevő a grafikai különbség a konzolokkal együtt megjelent játékok és az évekkel később érkezők között, holott a hardver semmit sem változott. Ezt nem tudják pc n(vagy androidon, vagy bármin, aminek nem fix a hardvere) megcsinálni, mert egyszerűen nincs rá idő, gyorsan jön az új generáció aminél már nincs értelme azzal tökölni, hogy okosabban oldjanak meg egy-egy problémát, mert simán ki tudják tolni erőből.





"A konzol is ugyanúgy számítógép"
Éppen ez az, hogy nem ugyanúgy számítógép. A konzol adott feladatra tervezett, épített számítógép anna kminden előnyével és hátrányával. A konzol UGYANAZOKBÓL a hardver elemekből épül fel, míg a PC nem. A PC-ben lehet 1.5 Ghz-es proci, holt gyenge, akár 4 MB-os videokártyával és lehet 1 GB-os kártya is benne. Az illesztés lehet PCI, lehet AGP, PCIe, vesa local bus, ISA bus is.
Ezek persze különbözőek, más a teljesítményük. A konzolnál ilyen differencia nincs. Ott minden gép egyforma. Ez önmagában segíti a fejlesztőt, hogy jobbat hozzon ki a konzol hardveréből mint amit egy PC-ből ki tud.
"Hogy lenne lényegtelen, hogy hányféle hardvert használ? Mindegyikre külön meg kell írni mindent, "
Nem kell megírni mindent. Szép is lenne. Az android lelke egy korábban dalvik, ma ART névre keresztelt virtuális gép amely minden masinában azonos. Legalábbis api szinten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!