Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen programokkal csinálják...

Milyen programokkal csinálják az élethű robbanásokat, forgószeleket stb effekteket a játékokba?

Figyelt kérdés

Forgószél a god of war 3 ban van amikor messziről bámulja a teret akkor ott szellemek , szörnymadarak forgószelek stb vannak a káoszban.


Nilyen technikákat alkalmaznak?

Vagy amikor lecsap a kardjával aztán futótűz lesz a főldőn.


Ezek animálva is vannak. De hogyan hogy lehet ilyet csonteszközökkel animálni?


2015. nov. 17. 12:58
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
"Particle animation" szavakat írd be a keresőbe.
2015. nov. 17. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Azért a particle effects párosra nem feltétlenül kap pontos választ - van több, igen-igen komoly particle engine a piacon, meglátásom szerint a popcorn fx el érdemes foglalkozni ha játékokról van szó(jó a szerkesztő, az ár, a teljesítmény, van unity\unreal plugin, meg persze ha saját engine t használsz akkor ott az sdk).

[link]

2015. nov. 17. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

A forgószél attól függ milyen messze van, ha nem érinti a játékost akkor egy előre megrajzolt animációt kell ismételgetni.


Ha közeli és a játékos belemehet akkor kicsit bonyolultabb a helyzet.


Mi anno kúpokat használtunk, volt egy spirális kúp geometriánk és arra húztunk féláttetsző poros textúrákat, fél tucat ilyen különböző méretű kúp forgott befelé enyhén növekvő sebességgel és volt egy kis szögeltérés is hogy oldalirányba is imbolyogjon. Igyekeztem olyan számokat megadni, hogy ne tűnjön fel az ismétlődés. Elég élethű lett, persze simán kivehető volt a talajnál a ellipszis alakú metszet.


Persze ez még a hőskorban volt, most a közeli forgószelet részecske effektussal kell csinálni, ezt persze nem lehet a játékostól 5-10 méternél messzebb rajzolni mert nagyon számításigényes a dolog. Általában egy kis forgószél követi a játékost ügyelve az orientációra. Mivel elég feltűnő lenne, hogy a tornádó gyakorlatilag követ téged ezért 10 méter után néhány réteg jó nagy felületű síkon kell textúrát mozgatni, hogy távolban is lásd a vihart, ezek a sík panelek normálisai mindig a kamerára néznek.


A robbanásnál is vegyítjük a kettőt. Van egy csomó alakzat amire animált textúra kerül, ha elég közel van jöhetnek a részecske effektek szikráknak füstnek. Itt egy kép egy robbanásról átlátszó textúrák nélkül, csak a háromszög modell:

[link]

2015. nov. 18. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!