Mitől függ, hogy egy 3D objektumnak mennyire lesz élethű grafikája?
Gondolom függ attól,hogy hányas verziójú OpenGL és GLSL használ az a program amivel például ráfesthetjük a textúrát az objektumra.
És még mitől függ?
A verziótól nem nagyon függ.
Attól függ, hogy mennyire részletes a modell, illetve milyen minőségű a textúra és az animáció.
Hogy a viharba ne függne. Ugye az OpenGL annyit csinál, hogy a videókártyát vezérli magasabb szinten, és ha a videókártya képes mindenféle jóságra, de az OpenGL verziód erről még nem tud, az gyengébb grafikát eredményezhet.
Szóval a modell poligonszámától és a ráhúzott mindenféle effektektől függ, hogy mennyire "élethű". Meg persze attól, hogy a modell eleve élethűnek van-e készítve, egy légyszemű elefánt akkor sem lesz élethű, ha semmi másban nem tér el egy normális elefánttól.
Ez a légyszemű elefántos példa az abszolút rossz.
De adtam zöld kezet.
Általában főleg a poligonszámtól, de inkább a kihasználtságtól, az élek futása jó legyen(jó topológia)
a textúra minőségétől(ez alatt nem feltétlen a nagy felbontást kell érteni, hanem a viszonyított részletességet, erre vannak jó kis trükkök),
fontos a jó árnyékolás, ambient occlusion a minimum önárnyékért, és minimum dinamikus fények kellenek, pár fényforrásból,
az anyagnak is életszerűnek kell lennie, specular map a csillogásért, bumpmap a kitüremkedésekért, normal map a részletekért, esetleg height map a nagyobb részletekért.
Meg ott a vizuális realitás is, hogy hihető legyen a karakter, légyszemű elefántember még lehet jó, de hihetőnek kell lennie(ne pálcika lábakon álljon pl)
Api verziótol nem feltétlen függ, az csak ezköz, hanem inkább a képességeinek a kihasználtságától, OpenGL 1.0-val is lehet gyönyört csinálni, és DX 11-el is fakockát, de értelemszerűen jobb az újabb.
Adtam zöld kezet mindenkinek.
00:02 válaszoló volt a legjobb.
Még egyvalami.
Bumpmap a kitüremkedésért.
Ugye attól még,hogy a textúra érzékelteti a mélységeket meg a kitüremkedést attól az objektum még nem lesz olyan.
Szebb és valósághoz közelibb megoldás volna ha maga a 3D objektum volna olyan.Hogy maga az objektum csak önmagában érzékeltesse a kitüremkedést.
Így szebb volna nem.Mert ha csak simán ráhúzom azt a bumpmap textúrát egy egyenes objektumra attól csak az az illúzió lesz mintha bemélyedések és kitüremkedések volnának rajta pedig az a 3D obj nem is ilyen.
Inkább mindkettő egyszerre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!