Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mitől függ, hogy egy 3D...

Mitől függ, hogy egy 3D objektumnak mennyire lesz élethű grafikája?

Figyelt kérdés

Gondolom függ attól,hogy hányas verziójú OpenGL és GLSL használ az a program amivel például ráfesthetjük a textúrát az objektumra.


És még mitől függ?


2012. szept. 16. 21:10
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:

A verziótól nem nagyon függ.

Attól függ, hogy mennyire részletes a modell, illetve milyen minőségű a textúra és az animáció.

2012. szept. 16. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim válasza:
függ a poligonok mennyiségétől is. Tehát régebben a gömb az egy 4szögletű kocka volt mostanra viszont ezeket a szögeket felemelték annyira hogy ne vegye észre az ember
2012. szept. 16. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 A kérdező kommentje:
komolyan nem függ az OpenGL és GLSL verziótól az obj nak a grafikája?
2012. szept. 16. 21:36
 4/21 iostream ***** válasza:

Hogy a viharba ne függne. Ugye az OpenGL annyit csinál, hogy a videókártyát vezérli magasabb szinten, és ha a videókártya képes mindenféle jóságra, de az OpenGL verziód erről még nem tud, az gyengébb grafikát eredményezhet.


Szóval a modell poligonszámától és a ráhúzott mindenféle effektektől függ, hogy mennyire "élethű". Meg persze attól, hogy a modell eleve élethűnek van-e készítve, egy légyszemű elefánt akkor sem lesz élethű, ha semmi másban nem tér el egy normális elefánttól.

2012. szept. 16. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 A kérdező kommentje:
iostream attól még,hogy nincs fantáziád attól még élethű lesz.
2012. szept. 16. 22:05
 6/21 A kérdező kommentje:

Ez a légyszemű elefántos példa az abszolút rossz.

De adtam zöld kezet.

2012. szept. 16. 22:22
 7/21 anonim ***** válasza:
100%

Általában főleg a poligonszámtól, de inkább a kihasználtságtól, az élek futása jó legyen(jó topológia)

a textúra minőségétől(ez alatt nem feltétlen a nagy felbontást kell érteni, hanem a viszonyított részletességet, erre vannak jó kis trükkök),

fontos a jó árnyékolás, ambient occlusion a minimum önárnyékért, és minimum dinamikus fények kellenek, pár fényforrásból,

az anyagnak is életszerűnek kell lennie, specular map a csillogásért, bumpmap a kitüremkedésekért, normal map a részletekért, esetleg height map a nagyobb részletekért.

Meg ott a vizuális realitás is, hogy hihető legyen a karakter, légyszemű elefántember még lehet jó, de hihetőnek kell lennie(ne pálcika lábakon álljon pl)

Api verziótol nem feltétlen függ, az csak ezköz, hanem inkább a képességeinek a kihasználtságától, OpenGL 1.0-val is lehet gyönyört csinálni, és DX 11-el is fakockát, de értelemszerűen jobb az újabb.

2012. szept. 17. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
annyival még kiegészíteném a többiek mondandóját, hogy önmagában az ogl\glsl verzió semmit nem ér, a shadereken múlik minden -> a programozón. Persze ócska modellből nem lehet semmi értelmeset kihozni, de gondolom az alap, hogy nem 16 polygonos "gömböt" akarsz realisztikus üveggolyóvá csiholni.
2012. szept. 17. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:

Adtam zöld kezet mindenkinek.

00:02 válaszoló volt a legjobb.

2012. szept. 17. 10:31
 10/21 A kérdező kommentje:

Még egyvalami.

Bumpmap a kitüremkedésért.

Ugye attól még,hogy a textúra érzékelteti a mélységeket meg a kitüremkedést attól az objektum még nem lesz olyan.


Szebb és valósághoz közelibb megoldás volna ha maga a 3D objektum volna olyan.Hogy maga az objektum csak önmagában érzékeltesse a kitüremkedést.


Így szebb volna nem.Mert ha csak simán ráhúzom azt a bumpmap textúrát egy egyenes objektumra attól csak az az illúzió lesz mintha bemélyedések és kitüremkedések volnának rajta pedig az a 3D obj nem is ilyen.


Inkább mindkettő egyszerre.

2012. szept. 17. 10:36
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!