Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A programozás melyik területér...

A programozás melyik területére jellemző leginkább az algoritmizálás és a matek?

Figyelt kérdés
2015. okt. 14. 17:01
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Mindegyikre jellemző, de leginkább játékiparban van igazán sok matek, ami vicces, mert kb. ez a legkevésbé jól fizető terület.
2015. okt. 14. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
32%
Évi $100-$170 ezer dollár szerintem annyira nem rossz fizetés játékfejlesztőként.
2015. okt. 14. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
#2: 90k az átlag és annyi a stressz meg a túlóra, hogy megutálja az ember az életét. Ezt más területen is meg lehet keresni anélkül, hogy fel akarnám kötni magamat fél év után.
2015. okt. 14. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
73%

Nem értem egyesek miért ilyen szűk látókörű. (Lehet, hogy nem végeztek vagy nem csinálnak felső fokú szakképzést, de mind1 is.)


Más szavakkal nem csak Játékfejlesztésben van matek. Mindezek mellet SOK matek típus van.


Amit fentebb említettek Játékfejlesztés, hát pont, hogy nem a matematika a magja. Mai világban a játékokat, nem a 0ról írják. Van rengeteg Engine (pl.: UE4) ami alapból tartalmazza a fizikai számításokat, fényeket stb. Így persze, már csak modellezni kell, meg funkciókat adni hozzá, ha leakarjuk egyszerűsíteni a témát.


A matek része nem az Engine használatában rejlik, hanem magában az Engine-ben. Más szavakkal: Engine fejlesztéshez kell igazán a matek (nah és persze nem csak az).


Persze nem csak itt ragad le. Az informatikában a matek csak egy részhalmaza a szaknak. Sokkalta jobban dominál a "Számítástudomány"-i témakör, ami szintúgy tartalmaz matekot, avagy vehetjük a informatikai logikát ( [link] vagy a formális nyelvek témakört ( [link]

És akkor még a mesterséges intelligenciát nem is hoztam fel, ami inkább már a valószínűség számítás, statisztika és számítástudomány metszetén helyezkedik el. Hellyel-közzel.


A kérdés ott kezdődik, hogy mi a feladat és mi kell hozzá.


Én személy szerint a pályafutásom alatt inkább 80%-ban volt a számítástudomány segítségemre a feladat megoldására mint egy matek.

2015. okt. 14. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

"annyi a stressz meg a túlóra, hogy megutálja az ember az életét"


Ez teljesen cégfüggő, van ahol így megy van ahol nem. A legtöbbnél igen, ahol nem oda pedig nehéz bekerülni.


"Van rengeteg Engine"


Persze van, de azt is meg kell valakinek írnia, illetve folyamatosan fejlesztenie. Másrészt szinte minden AAA kategóriás játékot készítő cég saját motort használ saját célra kifejlesztve, amit szintén fejleszteni kell folyamatosan.

2015. okt. 14. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

#4: "nem csak Játékfejlesztésben van matek."

Ilyet nem is mondott senki.


Egyébként nem hobbifejlesztőkről, meg 5-10 fős indie cégekről beszélünk, én a második válaszoló által megadott bérezés alapján rögtön AAA fejlesztőcsapatokra gondoltam, mivel évi 100k-t közelítő és meghaladó fizetéseket alkalmazottként csak ott lehet elérni.

2015. okt. 14. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Matekkal ott találkozol, ahol modellezés van.


Innovatív dolgokhoz nem kell sok matek, azt általában meglévő on-the-shelf modulokból legózzák össze, a hozzáadott érték programozói aspektusból minimális.


Programozók 60%-a nem is végez kreatív munkát, meglévő cuccokat supportálnak, és bugfixálnak. A maradék része szoftverfejlesztő.

2015. okt. 14. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!