Hogyan tudok c#-ban szögeket rajzolni?
Azt szeretném megcsinálni hogy kirajzolok egy vonalat és arra adott szögben illeszkedjen a második vonal és a második vonalra adott szögben illeszkedjen a harmadik vonal.
Ezt hogyan lehet megcsinálni?





Ez egyszerű matematika, illetve számítógépi grafika alapok. 3 mátrix szorzata kell neked: eltolás az origóba, forgatás origó körül, valamint visszatolás az origóból.
Az első és az utolsó mátrix gyakorlatilag ugyanaz. Az eltolás homogén koordinátás alakja (dX és dY azt jelenti, hogy a pontot mennyivel toljuk el az X és Y tengelyen):
1 0 dX
0 1 dY
0 0 1
Az origó körüli forgatásé:
cos(L) -sin(L) 1
sin(L) cos(L) 0
0 0 1
A L az a szög, amennyivel el akarod forgatni.
A szakaszod pontját egy 3x1-es oszlopvektor alakjában írd fel:
X
Y
1
Ezt persze a szakasz minden végpontjára el kell játszani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!