Python egy kis magyarázat kéne?
Sziasztok van egy nagyon alap kígyós játékom, és van egy kis gond, ha a kigyó a "falnak" ütközik megy tovább, és eltűnik, nem lesz GAMEOVER,hogy tudom megadni,ha a kigyó eleje hozzáér a falhoz legyen játékvége?
Csak elméleti szinten
if a kígyó feje ütközik a fallal:
.. GameOver;
A kérdés csak az, hogy a pálya az abból áll, hogy van egy négyszög alakú pálya, amin véletlenszerűen el van szórva az étel? Vagy a pályán is vannak falak???
Ha az első variáció áll fent, nos akkor egyszerű a dolgod, mert ha mozod a kigyó, akkor tudod hogy a feje éppen melyik képernyő-koordinátán van, ekkor csak le kell ellenőrizni, hogy a feje az kivül esik-e a pálya keretén... ...pl.: X>38 vagy X<1 vagy Y>23 vagy Y<1, nos ha ezek közül egy is teljesül, akkor itt a vége fuss el véle! :-)
Ha a másik variáció áll fent, azaz a pályán is vannak falak, azokra valóban egy módszer az, hogy eltárolod az egész pályát egy 2 dimenziós tömbben, amely mondjuk "byte" típusú, a 0 érték képviseli azt hogy az adott helyen nincs semmi, az 1-es mondjuk azt hogy fal van, a 2-es meg azt hogy étel...
Egy másik módszer szerint meg felesleges tárolni tömbökben a pályát, elég ha a videókártya memóriáját olvasod ki... :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!