Valaki leírná nekem a következő java programot?
Következő a feladat
" Írjon JAVA nyelvű programot, amely a bekért hőmérsékleti érték alapján közli az ilyen hőmérsékletű víz halmazállapotát! "
Kezdő vagyok és fogalmam sincs hogy álljak neki, de ezt a feladatot kaptuk :D ha valaki profi leírja nekem ide a kódot, annak nagyon megköszönöm :)





A feladat hozzávalói:
- szöveg kiírása képernyőre
- szám beolvasása billentyűzetről
- változók kezelése
- elágazások
Mi okoz nehézséget? Mi az, amit nem tanítottak meg órán ehhez?
2.napja " tanulom "
ha ennyire vágod leírhatnád xD





Mi kell neked? Beolvasás?
Így lehet adatot bekérni:
import java.io.*;
public class adatbeker {
public static void main(String[] args) {
int egyszam = 0;
String egysor = "";
BufferedReader reader = new BufferedReader(new InputStreamReader (System.in)); //Ilyen egyszerű a konzolról való beolvasás :-)
System.out.print("Irj egy szamot: ");
try {
egysor = reader.readLine(); //a reader objektum readLine() metódusa beolvas egy sort a konzolról és az egysor változóban tárolja
egyszam = Integer.parseInt(egysor);
}
catch(IOException e){ }
System.out.println("A beirt szam negyzete: "+egyszam*egyszam);
}}
A víz halmazállapotát egy elágazással döntheted el:
if (feltétel) {}
else if (feltétel) {}
else {}










A switch csak konkrét értékekre jó, példa:
Dobunk a dobókockával, ez esetben 6 db lehetőség van(1, 2, 3, 4, 5, 6) és szeretnénk kiírni a képernyőre betűként(egy, kettő...).
A megoldás:
randomoljunk egy számot, vagy kérjünk be a felhasználótól egy számot(bekeres változó)
utánna:
switch(bekeres)





Bocs csak félre kattintottam
switch(bekeres)
case 1: {
System.out.printf("egy")
}
case 2: {
System.out.printf("kettő")
}
case 3: {
System.out.printf("három")
}
case 4: {
System.out.printf("négy")
}
case 5: {
System.out.printf("öt")
}
case 6: {
System.out.printf("hat")
}
default:{
System.out.printf("ez akkor hajtódik végre ha nem talált olyan elágazást ami igaz lett volna a feltételekre!")
}
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!