Mit lenne érdemes megtanulnom?
Üdv!
Az lenne a cél, hogy nagyon egyszerű animációkat tudjak programozni. Tehát olyasmire gondolok, mint geometriai alakzatok megjelenése, eltűnése, mozgása. Végső soron annyit akarok, hogy pixelek jelenjenek meg és tűnjenek el, ahol akarom, persze programkód alapján.
Eddig próbáltam C-ben a graphics.h-t, ezzel volt némi sikerélményem, de nem az igazi, mert a Linux nem nagyon szereti. Ezen kívül Pythonban tanulgattam a Tkinter-t, azon belül a Canvas-sal kísérleteztem, de arra jutottam, hogy ez nem erre való.
Nem szeretnék profi lenni, csak valami gyorsan tanulható, primitív megoldást keresek.
Ha mindent pixelenként akarsz irányítani, akkor fogj egy java canvas-t és rajzolj rá egy képet, a képnek pedig az adatpufferét módosítgatod. Rég javaztam, de valahogy így:
BufferedImage image = new BufferedImage(width, height, BufferedImage.TYPE_INT_RGB);
int[] pixels = ((DataBufferInt) image.getRaster().getDataBuffer()).getData();
Én az SDL-t használtam. Ez egy grafikus könyvtár.
gcc -std=c++0x -pthread -lSDL -lSDLmain -I/usr/include/SDL -L/I/usr/include/SDL -lSDL_gfx *.cc *.cpp -lstdc++
Valami ilyesmi a fordítás.
Javaslom, hogy ismerkedj meg az OpenGL 4-gyel. Igaz, kezdetben nem a világ legegyszerűbb dolga, de ha belejössz, egy nagyon erőteljes eszköz, ráadásul platformfüggetlen. YouTube-on van videó tutorial is. A grafikához (sajnos vagy nem sajnos) kell némi matek, javaslom, tanulmányozd át Schwarcz Tibi jegyzetét:
Persze nem árt, ha tudsz olyan dolgokat hozzá, mint pl. mátrixműveletek (két mátrix összeadása, szorzása, invertálása, stb.).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!