Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Ezt a tudás mennyire van...

Ezt a tudás mennyire van messze egy rendes játékfejlesztőétől?

Figyelt kérdés

Megtanultam használni az opengl -t. Ez konkrétan azt jelenti, hogy egy hosszú for cilusban megtudom adni a pontokat, a hozzájuk tartozó normálvektorokkal és textúrakoordinátákkal együtt. Értem a megvilágítást és a modelview mátrixot is. Tehát transzformálni tudok pontokat.

Textúrát egyelőre csak for ciklussal tudok csinálni, kép betöltése nem megy.


Mit kéne megtanulnom ahhoz, hogy úgy tudjak játékot fejleszteni mint egy rendes játékfejlesztő? Mennyire vagyok messze attól?


Másik kérdés:

Azt már pl észrevettem hogyha annyi pontot akarok megadni, mint amennyi egy mai játékban van, nem bírja a cpu, miközben a serious sam 3 csak 9% -ban használja ki. Erre tudtok valami megoldást?



2015. jún. 18. 14:25
 1/6 SimkoL ***** válasza:
48%
Én nagyok régóta audioval és 'járulékos' dolgaival foglalkozom szórakozásból. Alapból több, külön szálon kell kezelni mindent és megéri papíron is megtervezni a működést. Nagyon sok tesztet kíván, hogy mi viszi el a legtöbb proci időt, teljesítményt, azokat optimalizálni kell, illene. Ha több szállal dolgozol könnyű belebonyolódni, elég sok türelem, teszt kell hozzá az elején, de később is.
2015. jún. 18. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
36%
Fényévekre.
2015. jún. 18. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Gondoltam
2015. jún. 18. 15:36
 4/6 A kérdező kommentje:

A proci teljesítményt a for ciklus viszi el, amiben a pontokat, a textúrakoordinátát meg a normálvektort megadom.

Szerintem vhogy úgy kéne megírni, hogy csak azt a pontot adjam meg, ami látszik is(csak ezt kiszámolni még költségesebb lehet). Igazából nincs ötletem, hogy lehetne ezt megoldani.

2015. jún. 18. 15:43
 5/6 anonim ***** válasza:
82%

Azért az durva, hogy fényévekre, mert a megközelítés más.

Egy játékfejlesztő nem ő egymaga készíti a programot, hanem részleteket kap munkájának, azokon dolgozik, míg más megint egy más területet kap, amivel foglalkozik...

Egy játékfejlesztő cégnél rengeteg programozó dolgozik csak egy játékon. Szóval szerintem ez ne törjön le, vagy ne érdekeljen, hogy mennyire messze állsz egy játékfejlesztőtől, ha jól érzed magad amivel foglalkozol akkor csak csináld tovább.

Szubjektív vélemény: Annyira nem is vagy messze tőle, gyakorolj, tanulj, jó lesz az!

2015. jún. 18. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Alakul és oké, hogy ezeket érted, de azért a programozáshoz több kell.

Nem ártana tényleg a párhuzamos feldolgozást és még sok-sok elméletet tanulni.

2015. jún. 19. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!