Mennyire lehetséges egy kalibrálatlan kamerával 3d rekonstrukciót készíteni?
Egy kamerával (nem sztereó) szeretnék 3d rekonstrukciót csinálni. Olvastam több cikket is, de mindenhol kalibrált kamerát használtak. Kerestek nyolc pontpárt, kiszámolták a fundamentális mátrixot, az epipoláris vonalakat és egy képtranszformáció után folytatták mint a sztereó kamera esetén.
Engem az érdekelne, hogy csupán optical flow-al ki lehet számolni a harmadik koordinátát?
A geometriájáról meg a programozásáról nem tudok semmit, de mozgó kamerával, kellő számú referenciapontot fölvéve tűrhető rekonstrukció készíthető. Itt az én első, meglehetősen elnagyolt próbálkozásom, nem éppen tisztességesen rekonstruált tereppel, de az talán látszik, hogy a kis izé valamennyire tényleg igazodik a kamerához:
Nem kell előre kalibrálni a kamerát, vannak módszerek autókalibrációra is. A lényege hogy elmozdítjuk a kamerát, és összehasonlítjuk a képeket. 3 képpel már elég nagy biztonsággal kalibrálható. Erre a Kruppa egyenleteket szokták alkalmazni általában, de van rá más módszer is.
Érdemes megnézni a következő linkeket:
Köszi mindkettőtöknek...természetesen szoftver nélkül szeretném megcsinálni. De a blender cuccos progi.
Jó dolog ez az autókalibráció de csupán az optikai fluxusból nem lehet kiszámolni a harmadik koordinátát? Nem a kalibrálással van gondom hanem, hogy eléggé sok mindent csinálok csak, hogy oda jussak mint egy sztereó kamera esetén. Akkor inkább sztereót használnék. Másképp mondva, nem akarom kiszámolni a fundamentális mátrixot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!