A programozáshoz, fejlesztéshez milyen matematikai területek szükségesek? Illetve milyen más képességek ajánlottak?
Rólam annyit kell tudni, h általános- középiskolában elég jól ment a matek, egyenletek, geometria, grafikonok az jöhetett, egyedül a valószínűségszámítás volt problémás.
Középiskolában info szakos voltam, de ez egy Borsod megyei iskolában, szal a 4 év azzal ment el, hogy a gépeket fél óráig próbáltuk elindítani, a maradékban meg ment az Excel meg a Word, a végén volt egy kis Turbo Pascal meg Delphi, de attól is elvették a kedvem, mert:
1. A tanár úgy kezelte a feladatokat, hogy végigdiktálta, hogy hová kattintsunk, de hogy miért, mire képes ez a program, mik az alapok vagy bármi, az kimaradt.
2. Voltak ezer éves tankönyveink, amikben a tananyag eléggé "érdekes" volt.(akkor már programozással foglalkozó osztálytársunk a hasát fogta a röhögéstől).
Szal nem igazán jött be, egyébként ez 2000 évek elején volt.
Másoddiploma lenne, szal nem mindenáron akarom, de úgy érzem, hogy jó lenne.
Mit tanácsoltok?
Itt, a "fejlett nyugaton" sem sokkal másabb a helyzet. Pontosabban tanártól és iskolától függ.
Nagyon sok iskolában elavult a géppark, ahol én dolgozok, ott egy 25 fős osztályban nem jut rendes gép mindenkinek. Így mindig van, aki ősrégi, XP-t is nehezen futtató géphez kell hogy üljön, miközben érettségin meg már Win7 + Office 2003 az elvárás.
Az informatika tankönyvekkel mindenhol csak baj van. 2010 környékén például a könyvtár szakos kollega miatt nem cserélhettük le a tankönyveket, mivel "csak ebben van rendes könyvtártani rész". Az senkit nem érdekelt, hogy a tankönyv szerint még mindig a Windows 95 volt a legfejlettebb operációs rendszer, a jobb számítógépek akár 128 megabájt RAM-ot is tartalmaztak, és a legfejlettebb adathordozó a CD volt, de magas ára miatt a legtöbb számítógép még csak CD-olvasót tartalmazott. :D Röhej, de muszáj volt ezt a tankönyvet használni.
Az sem ritka jelenség, paradox módon főleg "elit" iskolákban, hogy az infótanárok nem adhatnak rossz osztályzatot. Mert ugye milyen az már, hogy az újgazdagék csemetéje informatikából rossz jegyet kapjon.
De az sem ritka, hogy a tanár magasról tesz rá, hogy mit csinálnak órán. Egyszer engem felkeresett egy tanuló, hogy készítsem fel emelt szintű érettségire. Valósággal sokkot kapott, amikor először látott Accesst, mondván, ők csak interneteztek, meg Wordben és Powerpointban dolgoztak (de pl. a tabulátorról azt sem tudta, eszik vagy isszák), és azt hitte, az emelt szintű érettségi is hasonlókból áll.
De nem szaporítom a szót, az oktatás terén baromi nagy hiányosságok és visszásságok vannak, és nem csak Borsodban.
A légyegi kérdésedre a válasz: némi matek persze, hogy kell, de ez nem azt jelenti, hogy álmodból felkeltve is tudnod kell harmadfokú egyenleteket megoldani, integrálni, meg térgeometriai számításokat végezni.
A logikus, algoritmikus gondolkodás az elengedhetetlen, ha programozni akarsz, de maga a klasszikus értelemben vett matek nem olyan fontos, mint ahogy azt sokan mondják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!