Mibe kezdjek amit lehet otthon tanulni?
Nagyon érdekelnek a számítógépes dolgok... jó logikám van .... a matek sajnos nemigen megy...angol tudásom kozepes...
HTML t tanultam régeben.. kitartó vagyok tudom hogy 1év alatt nemleszek profi,próbáltam a JAVA t de sajnos nehéznek tartom számomra :/ Rendszergazdai tudásom szeretném fejleszteni de sajnos nemtaláltam sehol online tanfolyam videokat.. Windows,Android alapismereteket vágom .. tudom hogy ezzel nem megyek sokra de mivel ez érdekel engem szeretnék késobbiekben ilyesmivel foglalkozni de nemtudom mihez és hogyan lássak hozzá..Tudnátok adni otleteket? ( bocsi a helyesírási hibákért)
Az elég tág hogy a rendszergazdai tudásod akarod fejleszteni ha nem írod le hogy milyen irányba és melyik oprendszeren. Tulajdonképen programozni szeretnél? Meg akarsz ismerkedni az oprendszerekkel? Meg akarod ismerni a felügyeleti eszközöket és használatukat? Esetleg a hálózati eszközök és infrastruktúrák irányába szeretnél menni?
Mivel a programozás kategóriába írtál ajánlani tudom a Python nyelvet. A Python oldalán találhatsz róla egy nagyon jó tutorialt. Nem ajánlom hogy online videókból tanulj meg bármit is, inkább olvass utána a dolgoknak, de ha így jobban megy akkor mindenképp nézz rá az edX ingyenes tanfolyamaira:
Bevezetés a linuxba: [link]
Python programozás: [link]
Érdemes sietni vele mert a linux tanfolyam ma (jan.5) indul, a python meg 7-én. (de késedelmesen is lehet jelentkezni csak a végén lehet hogy nem kapsz róla papírt ha szeretnél)
Amíg nem válaszolod meg hogy konkrétabban mit szeretnél addig nem tudok többet segíteni.
hát egyenlore nemtudom... te milyen irányba ajnánlanád?
koszi szepen nagyon:) írtam is uzenetet... programozással az a gondom hogy kicsit nehéznek tartom azt a sok jelet,számot,szavakat megjegyezni :/ vagy lehet csak nekem tunik annak... mert logikám az van
Azzal foglalkozz ami érdekel. Én nem fogom megmondani, később úgy is lesznek elegen akik megmondják majd.
A privát üzenetedre reagálva: az elég rossz hozzáállás, hogy ugyan tudsz angolul de magyarul szeretnél inkább mindent megtanulni.
Az informatika nyelve angol.
Ezt nem tudod megkerülni, ha akarod, ha nem. Ha nem akarsz használni az angolt, akkor nagyon rossz területen nézelődsz.
Ez nem neked szó. És nem is én írtam de bemásolom hátha segít.
Nézd el nekem, hogy játékfejlesztés fejé hajlik a dolog, de itt mindenki Crysis 26-ot akar írni.
Szépen sorjában így lenne illő haladnod:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet, mondjuk kezdésnek a Pythont szokták ajánlani a leggyakrabban. No, én azért ajánlom ezt a nyelvet neked, mert rákényszerít, hogy olvasható, jól tagolt kódot írj.
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- Új programnyelv választása, ha olyat választottál először, ami nem tud OOP-t. Itt már erősen ajánlom a C#-pot, mert kezdők könnyen tudnak vele ablakos progikat készíteni mindenféle segédeszköz (pl. Qt) nélkül. [Java téren a Swing-et próbáltam eddig, és hát meg is van a véleményem róla...]
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
Ha a játékban ellenséget is akarsz magadnak, akkor ismerkedj meg a mesterséges intelligencia alapjaival, hogy hogyan írunk le egy problémát (állapottér-reprezentáció), hogy milyen algoritmusok segítségével lehet utat találni a kezdetektől a célállapotig (erre jók a megoldáskeresők, pl. próba-hiba, hegymászó algoritmus, backtrack algoritmusok, ág és korlát, A, stb.), és ismerkedj meg a lépésajánló algoritmusokkal (minimax, negamax), amik egy adott állapotra meghatározzák a létező legjobb lépést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!