Egy ilyen típusú játék szerintetek kelendő lenne?
Egy kamerával (vagy akár sztereó kamerával) beszkennelni egy környezetet és pl egy autós játék színhelyévé alakítani azt.
A játék tulajdonképpen egy szoftver lenne ami a kamera adatait feldolgozná. Ez még csak nem is kell valós időben fusson hisz a felvételt utómunkával is fel lehet dolgozni.
Mivel egy kamerával nem lehet tökéletesen modellezni ezért inkább online játék lenne amelyben az élmény lenne az első sorban (nem tudná felvenni a versenyt a modern játékok grafikájával).
Ez csak egy ötlet jelenleg és nem tudom, hogy megéri-e belevágni. Továbbá azt is tudom, hogy egy kamerával lemodellezni egy bizonyos környezetet nagyon nehéz, nem csak programozás szempontjából hanem matematikai szempontból is. Nameg egyedül sokkal nehezebb.
ha változatos játékot szeretnél akkor inkább RPG-ben gondolkozz. nagyon sok lehetőséget ki lehet hozni belőle
PL: jó/gonosz karakter vonal,tűzharc/béke,csendes ölés/roham
lopakodás/lopakodva ölés
és ez csak egy két dolog amit használni lehetne én biztos szivesebben hjátszanék vele mint mondjuk egy autóssal főleg ha a helyszinek valósak is
Valami újat szeretnék.
RPG már egy csomó van, sőt az összes hasonló csak a sztori más.
Az autós csak egy példa volt. De pl beszkennelheted a szobád és azt is használhatod pályának. Sőt bárki szkennelhet be amit akar. Rugalmasabb lenne...kéne használni a képzelőerőt, nem csak egy előre megírt sztorit végigvinni.
Tulajdonképpen nem akarok mindenképp játékot csinálni...inkább valami újat.
2
fújjj nem gta! 1 kalap szar az összes
gta= elmész a küldetéshez megölöd akit kell viszamész Win
semmi döntés h esetleg nem ölöd meg hanem futnihagyod és hazudsz h megölted stb vontatott mocsok az összes.
ink Fallout3
első vagyok. hogy tisztán lássunk gondolom itt nem a játék tipusán van a hangsúly hanem a valós helyszineken.
én speciel örülnék neki legyen az bármien :)
akár keszthely utcáin is autózhatnék vagy épp az udvaromban ölhetném a zombikat halomra nagyon komoly lenne :)
Nem beszélek egyáltalán magas lóról, csupán nem szeretem ha offolnak az én témámnál.
Pontosabban melyik kérdés az?...érdekelne. Hogyan haladsz vele? Van pontos algoritmusod képfeldolgozási algoritmusod kidolgozva? Milyen kamerát használsz? Sztereó vagy simát?
Egyetlen kamerával nem valószínű, hogy megoldható olyan technikai színvonalon, hogy az élvezhető is legyen; persze jó kérdés, hogy mit takar nálad "a szoba beszkennelése".
Mivel érdemi minőségű modellt egyszerű kameraképből összeállítani nem lehet, minimum sztereoszkópiára alkalmas eszköz kell hozzá, amellyel a játékos általi otthoni pályakészítés lehetősége már ki is esett (nekem legalábbis biztosan nincs a spájzban ilyen kamerám). Emellett, ha háromdimenziós modellezésről beszélünk, akkor a dolognak elég komoly számításigénye is van, mivel két síkbeli kép minden egyes pontjának intelligens összehasonlításával kell tudni meghatározni egy adott pont térbeli mélységét. A feldolgozó programnak többekközt fel kell ismerni, hogy az egyik képen található egy bizonyos pont/alakzat/whatever a másik képen pontosan hol helyezkedik el, majd az elhelyezkedésbeli különbségből a lehető legpontosabban kiszámítani a nézőponttól mért távolságot, ráadásul sok különböző nézőpont ilyen jellegű számítási adataiból össze kell tudni rakni magát a 3D modellt.
Korlátozott műfajra még talán kivitelezhető a kamerás megoldás érdemi minőségben, de teszemazt autós játékot biztosan nem hozol ki belőle. Egy GPS- és AR alapú hidden-object/kincskereső még valószínűleg kihozható belőle elfogadható kompromisszumokkal, de akkor az máris telefonokra és tabletekre korlátozódik, ráadásul az akkuidő tekintetében aggályos.
Ha az alapvető elképzelésed elfogadható minőségben megoldható volna, akkor a nagy játékstúdiók nem alkalmaznának méregdrágán vérprofi modellezőket, hiszen egy megfelelő (és nekik nem akadály a pénz) kameraszettel és egy kellően izmos számítógéppel igen jól lehetne automatizálni a folyamatot: csak kimennének a terepre, mindent jól megmutatnának a kamerának, több szögből, aztán a számítógép kiköpné az egész város 3D modelljét.
A kamera sajnos csak (bizonyos) vizuális élmény megteremtésére alkalmas, azonban a játékokban szükség van a modellel összefüggő ütközésdetektálásra és -kezelésre, egyéb fizikára, stb. Egy ilyen felvétel alapján nem fogod tudni helyesen meghatározni valaminek a térbeli helyzetét, az pedig előfeltétele a játékok számos funkciójának.
Az állóképpel jobban jársz, bár azzal is rengeteget kell dolgozni, hogy valamilyen játékhoz felhasználható legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!