Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » C# a tömbök esetében lenne...

C# a tömbök esetében lenne egy kérdésem (kezdő vagyok)?

Figyelt kérdés

Íme egy tömb példa:

using System;

using System.Collections.Generic;

using System.Linq;

using System.Text;

using System.Threading.Tasks;


namespace ConsoleApplication2

{

class Program

{

static void Main(string[] args)

{

Random r = new Random();

int[] tomb = new int[5]; // 5 számot ír ki, 5 elemből áll

for (int a = 0; a < 5; ++a)

{

tomb[a] = r.Next(50); // random szám max 50-ig

}

for (int a = 0; a < 5; ++a)

{

Console.Write(tomb[a] + " ");

}

Console.ReadKey();

}

}

}


Nem értem, hogy a for(int-nél amiket megadunk azok micsodák? :O Miért van ott ez hogy for (int a = 0; a < 5; ++a) ? Nem értem a logikáját... New Randomnál világos nagyjából, hogy 5 szám lesz, de nem teljesen világos az egész, valaki szakzsargon nélkül érthetően elmagyarázná légyszíves !



2014. nov. 16. 11:55
1 2
 1/17 Tengor ***** válasza:

for(kif1; kif2; kif3) {}

Ez a for alakja, ahol:

kif1 az valamilyen inicializálás, kezdő érték adás. Pl.: i=0;

kif2 az valamilyen feltétel. Amíg ez a feltétel igaz, addig fog futni a ciklus, addig ismétlődik. Pl.: a<5

kif3 mondja meg, hogy mi történjen minden ciklus végén. Pl.: ++a, vagyi növeljük meg az a értékét 1-gyel.

Tehát a te ciklusod az a értékét 0-től kezdi növelni mindig 1-gyel, amíg az a kisebb 5-nél.

2014. nov. 16. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:

DE ha én lefuttatom a programot kiad 5 számot 1-50-ig random módon. Nem világos! :S

Azt értem, hogy elvileg az for(int a=0; akkor elvileg 0 a kezdőértéke? de akkor miért ír ki 0-50ig random egy számot, ha a kifejezés 2ben a<5 ? akkor nem max 5 lehetne a szám? ++a esetén nem növelnie kéne? áhh nem értem az egészet...

2014. nov. 16. 12:18
 3/17 Tengor ***** válasza:

A random számokat az r.Next(50) hozza létre 0 és 50 között.