Az igaz, hogy a C az egyik legnehezebb nyelv kezdésnek? Ha igen miért azt tanítják az első szemeszterben?
Talán így akarják kiszűrni a diákokat, hogy aki már ezt se tudja legalább annyira hogy átmennyen, az ne is próbálkozzon programozással?
Nekem nem megy valami jól, valószínűleg meg fogok bukni. Bár elvileg még átvihetem következő szemeszterbe, de akkor már az új tananyag is ott lesz, szóval nem tudom lesz e értelme, bele e fogok jönni.
Am kb 2 hónapja kezdődött a suli, azt nem mondanám hogy irgalmatlan sokat foglalkoztam vele, de azért beleöltem jópár órát. Szerintetek van értelme küzdenem és idővel belejövök, vagy keressek más foglalkozást?
Arra hogy mennyire érdekel: úgy kezdtem el a sulit h lényegében semmit nem tudtam programozásról, de a feladatok megoldását /ha sokáig is tartott/ élveztem, viszont most már a feladatok nagy részét nem tudom megoldani, és örömöm már nem is nagyon van belőle csak a frusztráció.
Nem, sőt egyesek azt állítják, hogy könnyű az alap dolgokat megtanulni benne, mert maga a nyelv egyszerű.
Ezzel én nem éppen értek egyet, de maga a C nem egy nehéz nyelv.
Miféle suli ez? Profi iskolában, pláne felsőfokon tényleg hivatásosként programozni olyanok szoktak tanulni, akik azért hobbi szinten már ültek a gép előtt párezer órát és tudnak ezt-azt.
Ha tényleg a fősuliban akarod megtanulni, az nulláról szinte reménytelen, még mindíg tanulhatsz autodidakta módon, kereshetsz magántanárt aki segít, stb.
Mindez csak akkor lesz sikeres, hogyha van hozzá affinitásod, megfelelő gondolkodásod...ezt igy nem fogom tudni megmondani..:(
Ráadásul ez egy nagyon rossz helyzet, mert a C elsőre eléggé szörnyű, nem véletlenül találtak ki barátságosabb nyelveket utóbb, de azt nem tanácsolom, amikor a C is "sok", egyszerre tanulj egy másik nyelvet is, belezavarodnál és még rosszabb lenne :(
Pár óra semmi, neked többszáz vagy többezer óra hátrányod lehet azokhoz képest, akik akár a legegyszerább dolgokat már összerakták akármilyen nyelven.
Programozni megtanulni majdnem olyan, mint egy idegen nyelvet, ülve és seggelve magolva a tudományt semmrie nem lehet jutni, aktív tudás kell, ami csak rengeteg aktív használattal, kapcsolodó gyakorlással fejleszthető készségszintre.
Ide nem elég pár órát ülni könyvek vagy feladatok felett.
A FELSŐ oktatás lényege, hogy felső szinten tanít dolgokat, és nem újra-elkezdi a nyuszi ül a fűbentől.
Ez akkor is így van, ha a tárgyak látszólag a nullától kezdik, de ez inkább egy kiterjesztett ismétlés, mert egy felsőbb iskolai szemlélet az más, és ennek a más, globálisabb szemléletnek az elsajátítására koncentrálnak az anyag "ismétlése" közben.
Pl matekból az első szemeszter elején pár lap az a komplett körpiskolás matek, onnantol, hogy szorzótábla, de nagy bajban lenne, aki ezt hetek alatt onnan akarná mind megtanulni, hacsak nem született zseni.
Nagyon rossz a jelenlegi gyakorlat, általános mese-gimnázium aztán majd kemény mélyvíz a kötelező egyetemen, hisz csak a diploma ér valamit szemlélet..
Ennél még egy fokkal rosszabb hogy felsőoktatásban sok helyen igazán _oktatni_ sem akarnak, ledarálják mi a kötelező, nem tanítva inkább csak gyorsan felületesen ismertetve a témát, majd számonkérés számonkérés hátán, mondván felnőtt ember, majd megtanulja és begyakotolja magának ahogy akarja, a legtöbb egyetem valami tudás-tanusító és nem oktatási intézménynek érzi magát.
hát igen, középsulin amit programozásnak adtak el, az a pascal tanítása volt, de azt is olyan alacson szinten hogy semmire se megyek vele.
A tanítással kapcsolatban igazad van, nem tanítanak semmit. Előadáson egyszerre elmondanak 20 millió dolgot aztán gyakorlaton meg megkapjuk a feladatokat... ezt lényegében otthon, egyedeül is meglehet tenni.. de gondolom a programozással ez így működik, nem igazán lehet tanítani, magadnak kell rájönni..
Abban is igazad van, hogy felsőoktatás, valamit már tudni kéne róla... gondolhattam volna erre én is.. azt hiszem elvakított az a tény, hogy 4 évesre jelentkeztem. Az egész úgy volt "reklámozva" hogy ez amolyan nulladik évvel kezdődik, pont ezért olyanok is bátran jelentkezhetnek, akik egyáltalán nem foglalkoztak matekkal, programozással... de mint kiderült ez nem úgy néz ki, hogy 1 év az alapokkal, aztán folytatódik úgy mintha 3 éves lenne, hanem a 3 év szétszedve 4-re, ami viszont még minding elég nehéz... nem csoda, hogy csak az első szemeszterben 60%-megbukik (az előző évek alapján)
Na mind1, szerintem ideje lesz más fogalalkozás után néznem...
(mérnök már sohasem leszek, jó nekem a rock'n'roll csak a baj van velem :P)
Egyetemen nulláról tanultam programozni, és C volt a kezdő nyelvem, ami szerintem egy nagyon átlátható, koherens, a számítógép működésének megértését segítő nyelv. Nem volt vele semmi gondom, csak gyakorolni kell. Ha bármit nem értesz, kérdezd meg a tanárt vagy keress rá.
Nem hinném, hogy a magas szintű, pláne a dinamikus vagy funkcionális nyelvek jobb választások lennének kezdésnek, mert bár egyszerűbb működő dolgokat építeni benne, a fontos alapelveket nehezen lehet belőlük megérteni. Nem sok értelme van, ha gyorsan tudsz vacak alkalmazásokat fejleszteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!