C#-ban hogyan tudok "saját kezűleg" létrehozni labelt, textboxot, stb?
A problémám, hogy egy olyan programot írok, ami ha elvégezte dolgát, akkor a végeredményeket egy-egy listboxba írná ki.
A listboxok száma, azok egymáshoz viszonyított helyzete, színe, szövegtartalma, mérete, linkelhetősége nagyban függ az algoritmusomtól.
A toolboxból kijelölni, majd odaigazitani nem nehéz, viszont nekem ez kevés, mert ahogy írtam, sok minden csak a program végén derül ki.
Amikor egy textboxot ráhúzok a grafikus felületre, akkor a propertis-ben módosítani lehet a textbox attribútumait, illetve lehetőség van eventek használatára, amik ha jól gondolom az adott osztály attribútumait módosítják, amolyan speciális konstruktorok lehetnek.
Viszont ezek a lehetőségek már létrehozott osztályokon hajthatóak végre, és hogy pontosan melyik attribútumon mit és hogyan csinálnak, arra nem jöttem rá, mert ha rákattintok 2x egy labalre, akkor ezt írja ki:
private void listBox4_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
{
}
De azt már nem írja, hogy hogyan hozta létre, hogyan állította be az attribútumok értékét vagy pl hogyan hozott létre egy standard ablakot. Az ablak létrehozás is érdekelne, na meg a bezárása.
Röviden:
hozzLétre.VégeredményFüggőNDarabStandardLabelt(nemtom, milyenArg., kellIde);
módosítsd.NStandardLabel.Pozicióját(input1.x,input1.y);
módosítsd.NStandardLabel.Méretét(input2.x,input2.y);
módosítsd.NStandardLabel.Text(végeredmény);
módosítsd.NStandardLabel.BackGroung.Color(végeredmény);
módosítsd.NStandardLabel.Text.Color(végerdmény);
Szóval valami ilyesmire gondoltam.
Biztos van a fordítóban is pontos, és még érthető leírás, viszont a how to? segítségben erre nem találtam választ.
A válaszokat előre is köszönöm.
Készíts egy Descriptor osztályt, ami megad mindent ahhoz, hogy létrehozz Labeleket Textboxokat. Ezeket töltsd ki, rakd be egy listába és legyen ez a paraméter.
A listán végigmenve, ezeket az descriptor objektumokat felhasználva készíthetsz új komponenseket:
Label label = new Label(desc.name);
label.Param1 = desc.param1;
label.SetStuff(desc.stuff)
aztán hozzáadod egy konténerhez.
fooLayout.Add(label);
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!