Szerintetek melyiket válasszam?
Nos, közel 1 év Python tapasztalatom van és most ( mint sokan mások ) úgy döntöttem, hogy elkezdek telefonokra is fejleszteni.
A kérdés pedig az lenne, hogy mit válasszak?
Android vagy IOS? Melyikben lehet gyorsabban fejleszteni? Melyikben van több lehetőség? Melyikre éri meg fejleszteni?
Attól függ, mi a célod? Saját magadnak (értsd: nem megrendelésre) alkalmazásokat fejleszteni, és Store-ban árulni? Bár Androidot futtató eszközök eladás tekintetében nyomasztó fölényben vannak a többivel szemben, átlagos alkalmazás esetén iOS-en jelentősen nagyobb a várható bevétel. Ugyanakkor, az Androidot javasolnám számodra, mégpedig a következők miatt:
-Olcsóbb a fejlesztési platform. iOS-re csak OS X alól tudsz alkalmazást fejleszteni, amihez Mac szükséges. Persze megpróbálkozhatsz jelenlegi gépedre is felrakni, vagy Hackintosh-t építeni, de jó eséllyel problémákba fogsz ütközni (főleg előbbi esetben). Androidra Windows, Linux és OS X rendszereken is fejleszthetsz.
-Az appok teszteléséhez szükséges van fizikai eszközre (iPhone simulátor nem teljeskörű, és teljesítménye is teljesen más, mint egy valós eszköznek). Ez persze Android esetén is erősen ajánlott (már csak teljesítmény miatt), de jó eséllyel ilyennel már rendelkezel, vagy van a családban. Továbbá már saját eszközödön történő teszteléshez is szükséges fejlesztői licensz.
-Play Store-ban $25 az egyszeri regisztrációs díj, Apple App Store-ba évente kell $99-et fizetned. És mint írtam, ez már ahhoz is szükséges, hogy saját telefonodra feltöltsd az appokat.
-Androidra Java nyelven tudsz fejleszteni, ami talán barátságosabb lehet első látásra, mint az Objective-C. (Másodikra is.) Ráadásul nem platformfüggő Objective-C-vel ellentétben, amelyet szinte kizárólag Apple rendszereken használnak. Persze erre mondhatod, hogy ott a Swift, de tapasztalataim alapján ez még messze van a használhatótól, és nehezebb is "ellenszélben" dolgozni (Xcode 6.0 még nem támogatta megfelelően, 6.1-el érkező fordító pedig nem ette meg korábbi kódomat, így inkább hagytam a fenébe). Persze idővel be fog ez is érni, és sok szempontból jobb, mint az Obj-c. Ha mindezek ellenére is Swift mellett döntenél, akkor sem hanyagolhatod az Objective-C-t teljesen: rengeteg tudás, problémákra megoldás halmozódott fel ilyen nyelven az évek során, azt pedig nem árt tudni olvasni...
-Jóval kevésbé kockázatos Androidra elkezdened fejleszteni, mint iOS-re. Eleve fejlesztői környezet kialakítása jóval olcsóbb, így ha esetleg nem jönne be a kísérleted, kevesebbet buksz, és megszerzett Java tudást máshol is kamatoztathatod.
#2: Androidhoz elég Java 6-os SE-t ismerni, kezelőfelület nélkül. Tehát ha képes vagy objektum orientáltan parancssoros alkalmazásokat megírni, akkor kezdhetsz Androiddal foglalkozni, Android Developersen rengeteg tanulást segítő anyag van.
#3: ez manapság már annyira nem áll. iPhone 4s, iPhone 5*, iPhone 6/6+, plusz az iPad, ezekre kell kezelőfelületet tervezni. Két iPhone 6-nál pedig nem árt fizikai eszköz, mert szimulátoron nem fog kijönni, ha egy kép nem néz ki megfelelően eszközön, bár layoutok ellenőrzésére megfelelő lehet.
Kezdéshez elég mindegyik platform esetén egy-egy eszköz, plusz ugye a fejlesztési környezet. Na itt magasak a "beszállási költségek" közötti különbségek. Ha valaki csak bele akar kóstolni a mobil fejlesztésbe (mert egyáltalán nem biztos ugye, hogy megrázza a pénzfát), akkor felesleges több százezer forintért készülékek tucatjaival elhalmozni magát, egy eszköz + többihez layout ellenőrzéséhez emulator/simulator megfelelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!