Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mennyibe kerülhet egy játék...

Mennyibe kerülhet egy játék leprogramoztatása?

Figyelt kérdés
Pl. Dead trigger 2, honfoglaló, pou
2014. okt. 12. 15:46
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Nem tudom, hogy ti hol dolgoztok, de tapasztalatból tudom, hogy nem kell 3 programozó egyik említett játékhoz sem, és nem tartana évekig megcsinálni őket. Ha mindent nulláról írnál, akkor nyilván egy dead trigger t egyedül eltartana egy darabig leprogramozni, viszont ők sem nulláról írták. A pou csak egy rakás minijáték, ha az ötlet pontosan megvan(~keveset kell kísérletezgetni), akkor pár nap alatt le lehet tudni(minijátékonként), a grafika ehhez szintén nem tart sokáig. Két emberrel(grafikus+programozó), és egy kész engine el pár hét alatt le lehetne tudni. Dead trigger már más kérdés, sok modell, és animáció kell, és egy dedikált designer sem árt, azt mondanám, hogy 1 programozó 1 designer 2-3 grafikus, és 3-4 hónap. Hangokat\zenéket olcsón be lehet szerezni, erre kár külön embert tartani. Honfoglalónál a kérdések megírása lenne a legtöbb idő, valószínűleg ingyenes libekből is össze lehetne ollózni, minimális programozási tudással.


Az ár annyi lenne, amennyiért elvállalják, erre nehéz konkrét választ adni, az erre szakosodott cégek eléggé túlárazzák az órabért, a szabadúszók teljesítménye pedig bizonytalan(~simán lehet, hogy beletörik a bicskájuk, és simán lelépnek, te meg ott maradsz a spagetti kóddal).

2014. okt. 12. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

" Dead trigger már más kérdés, sok modell, és animáció kell, és egy dedikált designer sem árt, azt mondanám, hogy 1 programozó 1 designer 2-3 grafikus, és 3-4 hónap."

És az időbecsléseket informatikában kétszeres vagy háromszoros szorzóval fogadjuk, tehát a 3-4 hónap simán lehet 8-12 hónap is...

2014. okt. 12. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

#12

Ez a programozásra vonatkozik, egy grafikus meg tudja mondani elég pontosan, hogy mennyi időre van szüksége az adott modell legyártására. Egy dead trigger kaliberű játékhoz nem kell különösebb programozási bravúr, egyszerű elemekből épül fel az egész.

Hibás designeri döntések eseték nyilván be kell szorozni a fent említett időt, de az megint más kérdés, akkor tulajdonképpen kétszer-háromszor-sokszor annyi munkát kell elvégezni(a programozás is legtöbbször ezért csúszik - a saját tapasztalataimból kiindulva -, az elején nem teljesen tiszta, hogy pontosan miket kell belerakni, aztán a foltozgatás\tweakelgetés alatt elbarmolsz meglévő kódokat is, és újrakezded az egészet).

2014. okt. 13. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Az "embernap mondjuk 50ezer forint" nekem reálisnak tűnik, Bruttó bérrel, fullra bejelentve. Az egyéb fajlagos költség az irodabérlet, infrastruktúra stb is benne lehet, de pl a munkaállomások átlagolva is.


Nagyobb létszámnál, junior fejlesztőknél ez csökkenhet.


Ha nagyon sóher vagy és sok juniort, vagy esetleg egyetemistákat is alkalmazol akkor letornázhatod 25-30 körülre és ebben az átlagban benne van a senior bére is. Természetesen ebben az esetben a fejlesztés ideje megnő és a termék minősége is gyérebb lesz.


Egy alvállalkozót is megbízhatsz, ilyenkor out-sourcing-ről beszélünk, itt a fajlagos költség kevesebb, hiszen csak bérled a munkaerőt.


Kisebb projekteknél az utóbbi illetve az indie fejlesztés az egyetlen járható út.

2014. okt. 14. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!