Hogyan kell ezt a feladatot programozni?
c++-ban kellene
Kérjen be egy számkaraktert, majd írja ki azt szövegesen. Hibás adatmegadás esetén adjon hibajelzést!





Nagyon egyszerűen: (mert 1 darab karakterről, számjegyről van szó)
- deklarálsz egy char típusú változót (c)
- egy elöltesztelős ciklusban (do {...} while(feltétel);) bekéred az értékét, a feltétel: a karaktered '0' és '9' között van
- kiírod a hibát, ha nem jó
- a ciklus után egy 10-ágú elágazás kell (switch-case)
Így:
switch (c) {
case '0':
cout << "nulla" << endl;
break;
.
.
.
}





switch-el kellene, és ha pl ezt írom be hogy :515151515
akkor ezt hogyan fogja kiírni? az összes számot nem lehet betüvel kiírni










> switch-el kellene, és ha pl ezt írom be hogy :515151515
> akkor ezt hogyan fogja kiírni? az összes számot nem lehet betüvel kiírni
1. "Kérjen be EGY számkaraktert"
2. Nem lehetetlen, csak összetett.





#include <iostream>
using namespace std;
int main(){
char c;
cout <<"mi van: ";
c = getchar();
switch (c){
case '3': cout << "harom";
break;
case '2': cout << "ketto";
break;
case '1': cout << "egy";
break;
default: cout << "Nem szamjegy";
break;
....





Az az értelme, hogy gondolkodj, megtanulj az apró elemekből először apró dolgot építeni. Apró elemekből melóhelyen baromi nagy dolgokat kell majd építened, alapozás nélkül nem fog menni.
Analógia:
Olvasni sem úgy tanítanak meg, hogy eléd tesznek egy Jókait, hanem megtanítják a betűket, szótagolást, stb.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!