NES-re (Nintendo Entertainment System) hogyan lehet programot írni?
Valahogy csak meg lehet csinálni, mert tele van a kínai piac licenc nélküli ázsiai meg orosz játékokkal, Indiában a mai napig árulják számítógép billenyűzettel és gyerekek számára ottani készítésű oktató programokkal stb.
Nem az érdekel, hogyan lehet felvinni kazettára, hanem hogyan kell akár egy "HELLO WORLD!" progit írni, amit aztán NES emulátorral le lehet játszani.
Hát a 6502-es elég gyengécske, a magasabb szintű nyelvek, mint a C, C++ és C# kizárva. Assembly nyelvet kell használnod. Szerencsére vannak compilerek, amelyek egy kicsit magasabb szintre emelik a kódolást (kifejezetten a 6502-eshez), mintha assembly és C között lennél (amit én ismerek: NESHLA).
Ha a nyers assemblyt akarod használni, szokj hozzá ehhez (hello world):
; goodbyeworld.s for C= 8-bit machines, ca65 assembler format.
; String printing limited to strings of 256 characters or less.
a_cr = $0d ; Carriage return.
bsout = $ffd2 ; KERNAL ROM, output a character to current device.
.code
ldx #0 ; Starting index 0 in X register.
printnext:
lda text,x ; Get character from string.
beq done ; If we read a 0 we're done.
jsr bsout ; Output character.
inx ; Increment index to next character.
bne printnext ; Repeat if index doesn't overflow to 0.
done:
rts ; Return from subroutine.
.rodata
text:
.byte "Goodbye, World!", a_cr, 0
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!