Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » C-ben miért jobb a typedef...

C-ben miért jobb a typedef struct, mint ha csak simán deklarálnám egyenként a dolgokat?

Figyelt kérdés

tehát pl

int x;

int y;


miért jobb a typedef struct {

int x;

int y;

} valami;


2014. szept. 22. 11:31
 1/9 anonim ***** válasza:

Analógia:

Miért jobb egyetlen cetlire írni az összes szót, mint minden szót külön cetlire?


Egyszerűbb hordozni, az összetartozóak együtt vannak, ...

2014. szept. 22. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Tengor ***** válasza:
100%

Szerintem te is megérted miért jobb a typedef structtal használni, ha nem egy x, y-nal jelölt pontban gondolkozol, hanem 100 ilyen pontban.

Egyszerűbb tárolni és nehezebb az indexelést is elrontani, ha a pontot egy egységként kezeled és nem két számként.

2014. szept. 22. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

...egyetlen stócban (tömbben) kezelheted őket...


De volt már ez a kérdés korábban:

http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas_..

2014. szept. 22. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Csinálj egy függvény aminek a visszatérési értéke egy 2D koordináta (x, y). Hajrá!


Ha majd sikerült, rájössz miért jobb struktúrákba szervezni a dolgokat.


inb4 cím szerinti paraméter átadás:

Valóban meg lehet oldani cím szerinti paraméterátadással de most nem ez a lényeg.

2014. szept. 22. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Egy idő után pedig azokat a függvényeket is struktúrákhoz fogod kötni, amelyek azokon operálnak. Egy header fájlba teszed őket, prefix-eled a nevüket és konvencióban elhatározod, hogy az első paraméter mindig a a struktúra mutatója lesz.


Egy idő után pedig hiányozni fog a polimorfizmus :)


Aztán pedig megkönnyebbülés lesz ha C++ tanulsz, és tisztelni fogod az OOP-t.

2014. szept. 22. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

A struktúra lehetővé teszi, hogy összekapcsold a fogalmilag összetartozó részeket. Pl: csinálhatsz tömböt ilyen struktúrákból. Oké megfordíthatod, és akkor tömböket raksz egy struktúrába, de az elsőt egyszerűbb megérteni.


Az OO koncepció nem tartozik ide. Nem csak erre vannak a struktúrák, és nem attól OO a program mert minden függvény egy osztályhoz tartozik, sőt ez néha nagyon erőltetett tud lenni (amikor összevissza statikus metódusokat beraksz egy osztályba és elnevezed Util-nak, lásd Java). A polimorfizmust is meg lehet csinálni C-ben, ha nagyon szeretnéd, és akkor vannak függvény pointereid vagy akár vtable, csak a lehetőség nem tudom mióta kényszer.


A kérdés inkább az lenne, hogy típusnevet csinálsz "valami" vagy "struct valami"-ként használod. Na az igazából szerintem mindegy. C++-ban is lehet használni a class kulcsszót a típus neve előtt.

2014. szept. 22. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

"miért jobb a typedef struct"


Figyelj, az egy létező válasz, hogy szerinted nem jobb. Avagy még nem esett le. Nyugodtan használd a külön változókat, aztán ha később rájössz, annál jobb. Ha meg nem, akkor hagyd a fenébe az egészet.

2014. szept. 22. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

köszi a válaszokat..

már rájöttem a koordinátás példa alapján :)

2014. szept. 23. 12:42
 9/9 anonim ***** válasza:
;)
2014. szept. 23. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!