Milyen programozási nyelv ajánlott eheza szakdolgozathoz?
Én javascriptre gondoltam de hátha tud valaki jobbat! :)
A szakdolgozatom egy két dimenziós platformer játék.
Először egy menü jelenik majd meg három menüponttal: Start, Rekordok, Kilépés.
A „Start” menüpontra kattintva egy karakter választó menübe kerülünk, itt kell megadni a játékos nevét és kiválasztani a három karakter közül melyikkel szeretne játszani. Minden karakternek más képessége lesz, amely a „space” billentyűvel lesz elérhető. Mozogni a nyíl billentyűkkel lehet majd. Lőni pedig az egér segítségével. Játék közben „escape” billentyű lenyomásával lehet szüneteltetni a játékot. A játékos három élettel indul, mikor ez elfogy vége a játéknak és kiírja a játékos nevét, pontját és az általa használt karaktert.
A karakterek és képességei:
• Az első: Lassan mozog, „space” lenyomásával pedig lassabban esik le.
• A második: Gyorsan mozog, „space” lenyomásával pedig még kitalálom :D
• Az harmadik: Átlagosan mozog, de néha random elesik, felfelé nyillal pedig feláll, „space” lenyomásával pedig pajzsot kapcsol be, ha a pajzs be van kapcsolva se mozogni se lőni nem tud.
Ezután elindul a játék egy végtelen hosszú, véletlenszerűen legenerált pályán, ahol a csapdák és a különféle ellenfelek is véletlenszerűen generálódnak. A pályának fix lesz az alapja, onnan leesni nem lehet. Az ellenfelek megölésével pontokhoz lehet jutni, a pontok mennyiségét az ellenfél erőssége határozza meg. A leggyengébb a játékos felé mozog és ütközéssel sebzi, de ugrani képtelen ez az ellenfél három pontot ér. Ennél egy kicsivel erősebb, amelyik már ugrani is képes, ez már öt pontot ér. Továbbá három féle ellenfél lesz, amely képes lőni is a játékos irányába. Ezek közül az első egyhelyben állva lő a játékos felé és tíz pontot ér. A második szintén lő, de már mozog, hogy elkerülje a támadást csak ugrani képtelen és tizenhárom pontot ér. A harmadik szintén lő és mozog, de már ugrani is képes és kétszer kell megsebezni, hogy a játékos hozzá jusson az érte járó tizennyolc ponthoz. A gyengébb ellenfelek nagyobb eséllyel generálódnak, mint az erősebek, de ettől függetlenül a pálya elején is generálódhat a legerősebb is rögtön.
A játékban három féle véletlenszerűen generált bónusz is található. Az egyik plusz egy életet ad, ha a játékos felveszi. A másik felvétele után a következő lövés megduplázódik. A harmadik féle felvétele után pedig a következő lövedék, ha ellenféllel vagy fallal ütközik, akkor egyszer visszapattan.
A „Rekordok” menüpontban a gépen eddig elért legjobb tíz eredmény jelenik meg játékos név, pont és karakter formájában jelenik. Későbbi fejlesztés a gépen elért eredményeken kívül, hálózaton is tárolja majd a játékosok közül a tíz legjobb eredményt.
A „Kilépés” menüpontra kattintva pedig bezárja a játékot.
Valóban, ami megy.
A HTML5 + JS kombó elég erre, de megoldható java-ban, Pythonban, de C++ is simán. (Sőt még Game Makerben is, a saját GML nyelvével.)
Nézz szét: unity3d.com
elég elterjedt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!