Egy játék fejlesztése során a "director"-nak is kell programozni?
Menj el egy játékgyárba futószalagra dolgozni 3 műszakban, havi 80ért, s máris teljesült életed álma, s nyűglődni sem kell a tanulással.
Mert neked nyilván arra lesz pénzed, hogy egy komplett játékfejlesztő csapatot fizess. LoL.
Az, hogy valami indie még rosszabb. Tudod, hogy egy fejlesztés mennyi pénz befektetéssel jár?
Nos, ha van egy cég akinek eladod a lelked, akkor a pénzel valószínűleg nem lesz gondod. Viszont, ha indie vagy, vagyis független fejlesztő akkor vért izzadva kell ez életben maradásért küzdeni, míg el nem éred azt a szintet a csapatoddal, hogy meg tudsz élni abból amit csinálsz.
Mint rendező nem feltétlen kell programoznod, de azért nem árt ha tudod, hogy mi az ami megvalósítható és mi az ami nem, még mielőtt olyan dolgokat vizionálsz, amit ép ember nem kódol le.
Hozzátéve még, hogy attól, hogy függetlenek vagytok, az nem azt jelenti, hogy a programozók kevesebb fizetésre számítanak.
Plusz, attól, idiek vagytok, miből gondolod, hogy egy ember le tud programozni mindent? Nem véletlenül dolgoznak a sikeres cégek feladat megosztással, teamekben.
Ezeket azért gondold át, mielőtt belevágsz valamiben amiről fogalmad sincs, és elvesztegetsz rengeteg időt és pénzt, illetve nem csak a tied, de másokét is.
Én teljesen a lelkes kezdők támogatásán vagyok, de ha láthatóan azt se tudják, hogy eszik-e vagy isszák a dolgot, akkor sajnos kénytelen vagyok lebeszélni őket, mielőtt belebuknak valamibe amibe bele se kellett volna kezdeniük.
nézegettem rengeteg doku filmet indie fejlesztőkről, és igen, egy olyan játék, ami egy EA nek 1 hét lenne, nekik 2-3 év, tele idegeskedéssel, egyeseknél már depresszióval, szűkölködéssel...De egymaguk megcsinálták. Pl a FEZ-t. És nagy siker lett. A Super Meat Boy is, azt 2en csinálták 3 évig azt hiszem, jó persze besegített az is, hogy a Microsoft támogatta őket(támogatta annyiban, hogy kirakta a főoldalra a játékukat).
De én nem a pénz miatt csinálnám... hanem a kreativitás, és életemben először az emberek értékelnék a munkámat, azt amit én magam csináltam, vagy ha nem is programoztam bele, de legalább minden az én elképzeléseim szerint valósult meg.
De egyre jobban belátom azt, hogy inkább érdemesebb nekiülni és megtanulni a francos c++-t, mert úgy csak nagyobb az öröm a munka közben, és a végén is.
"ennyire nem vagy képben? Itt indie fejlesztésről van szó, ahol akár 1 ember is meg tud csinálni mindent..."
LoL...
1. Az az 1 ember nem te vagy.
2. Egyetlen embert sem tudsz megfizetni.
Az a baj, hogy te úgy akarod, hogy az emberek értékeljék a munkádat és téged imádjanak, hogy tulajdonképpen 0 munkát szeretnél belefektetni.
Had ne részletezzem, hogy ez a dolog mennyire van halálra ítélve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!