Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan lehet PHP segítségével...

Hogyan lehet PHP segítségével szervert csinálni? (Bővebb információ lent)

Figyelt kérdés

Igazából ott tartok a PHP-val, hogy tudok lekérdezéseket csinálni, illetve adatot küldeni az adatbázis felé, űrlapokat tudok kezelni, egyebek.

Ugye van ez a Travian játék, ami arról szól, hogy fejlesztgetni kell adott dolgokat, és ezeknek a fejlesztéseknek ára van, illetve megadott ideje, ami alatt elkészül. Ha nem vagyok bejelentkezve, akkor is megy ez a számláló... nos, ez érdekel engem. Hogyan tudok én is ilyet csinálni? Mert lenne ötletem egy fasza kis játékra, bár még nem tudom megvalósítani. Tudom, legalábbis sejtem hogy valamiféle szerverre lenne szükség, amin futnak a dolgok, viszont ahhoz végképp nem értek, valamilyen socketekről olvastam, de magyar dokumentációt nem találtam, angolul is csak olyat amiből egy mukkot sem értek.


A válaszokat előre is köszönöm! :)

Gyerekes fogalmazásért pedig elnézést, csak 16 éves vagyok. :s



2014. aug. 28. 22:05
 1/9 A kérdező kommentje:
Van egy Xampp-em, notepad-em. :)
2014. aug. 28. 22:06
 2/9 anonim ***** válasza:

PHP-val ez elég nehézkes lesz, mert akkor le kell tárolni a legutóbbi belépéses időt, meg hogy mikor telik le, aztán kiíratáskor összevetni mennyi van még hátra és blablabla...sok vele a baj, és nem is fog 'animálva' visszaszámolni, csak a szemed elé dobja, hogy ennyi idő van még hátra, gyere vissza később.


Ehhez PHP mellé kell JavaScript, vagy jQuery, vagy mindkettő tudás is.

2014. aug. 28. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Valahogy éreztem, hogy nem csak a PHP-ra kellene fókuszálnom. Igazából dolgoztam már javascripttel is, de azon is belül csak jQuery-vel. Hogy mivel, az nekem lényegtelen, de meg szeretném oldani valahogy, hogy olyan visszaszámlálást csináljak, ami akkor is fut, amikor a tesóm gyerek nincs éppen online. :)
2014. aug. 28. 22:11
 4/9 anonim ***** válasza:

Igazából a PHP-féle visszaszámlálás is...nos nem mondom, hogy fut, mert nem számol vissza, de amikor az oldalra lép a felhasználó, akkor megírhatod PHP-ban, hogy számolja ki az ismert értékekből, hogy mennyi idő van még hátra.

De ezért mondtam, hogy ez túl komplikált.

Viszont ha csalás mentesre akarod csinálni, akkor a jQuery mellé beveszed az adatbázist is.

Így pl ha felgyorsítják az időt, vagy ráeresztenek valami scriptet, akkor adatbázisba nem fog egyezni a 2 érték, és így nem tudnak csalni.

2014. aug. 28. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Erre én is gondoltam, viszont még mindig nem tudom hogyan tudom megoldani, hogy akkor is fusson....

vagyis ha jól értem akkor te arra gondolsz, hogy nézem a start időt, és abból következtetem ki szerveridő szerint, hogy most hol is tart a visszaszámlálás, és ezt animálom, hogy azért ne frissítéseknél frissüljön, jól gondolom?

Emellett adatbázisból kiolvasom, hogy valóban az-e az az érték ami a felhasználónál van..

2014. aug. 28. 22:36
 6/9 anonim ***** válasza:

igen, így gondoltam :) Viszont ha van rá egy jó javascript kódod, akkor nem is kell számolgatni, elég csak adatbázisból kiolvasni a megfelelő időpontot, és azt beállítani a javascriptbe visszaszámlálásnak.


Pl. 15:30 van, és 5 órát kell várakozni.

Akkor letárolod adatbázisban a kezdési időt + az 5 órát, a scriptben meg megadod, hogy kezdési idő + 5 óra időtartamig számoljon vissza (vagyis 20:30-ig).


Így ellenőrizni is egyszerűbb a csalást, mert ha letelt az idő, akkor szerveridőhöz viszonyítva megvizsgálod, hogy adatbázis szerint is letelt-e, és ha igen, akkor ennyi :D

2014. aug. 29. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

király. :3

siker.

2014. aug. 29. 18:10
 8/9 Drone007 ***** válasza:

Azért azt tisztázzuk, hogy egy Travian szintű játéknál a visszaszámláló elkészítése az egyik legprimitívebb feladat.

Egy ilyen játék elkészítése elég összetett, komoly és jól optimalizált backend, php motor kell alá. Megfelelően használható és működő frontend rendszerrel, designnal.

és persze, mivel ezeket a játékokat többnyire többen játszák (másként nem is nagyon van értelme), ezért a folyamatos felügyelet is fontos, arról nem is beszélve, hogy egy ilyen weboldal a látogatottság és az adatfeldolgozás miatt komoly szervert (hardwert) igényel.

Egy ilyen projectet általában feladat-orientáltan szeparált fejlesztők csoportja készíti, és tartja karban. Egy embernek nem igazán éri meg belekezdeni ilyesmibe.


Kedves kérdező!

Esetleg kisebb projecttel kellene kezdeni a webfejlesztői pályafutást. Foglalkozz többet a javascript megismerésével, hogy az újabb technikák is beívódjanak a tudástáradba, mert így sajnos nincs rálátásod arra, mibe vágnád a fejszédet.


Sok sikert!

2014. aug. 30. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Hol láttad hogy traviant szeretnék készíteni? :)

Egyébként láttam már egy klónnak a felepítését, és elég összetett kódok ezek.

Hasonlításképp kellett a megnevezése a játéknak, mivel elég sokan ismerik és tudják legalább, hogy mire gondolok, ha már érthetetlen a mondanivalóm. :)

2014. aug. 30. 16:14

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!