Ezt egy ActionListenerrel lehetne megoldani? (bővebben lent)
Szóval egy autós játék pl, van benne egy ütközésfigyelő függvény, ami azt nézi, ha a kocsik érintkeznek. Ezt hogy kell megcsinálni? Egy actionListenerrel? Még kezdő vagyok, az ilyen dolgokkal még csak most teszem magam tisztába.
Mert gondolom ilyen "if"-el nem lehetne, mert az if az nem folyamatos, az egyszer lefut, ott ahol meg van írva, és kész.
Van a Java-ban valami Thread féle dolog, azzal van kapcsolatban?
Nos a Thread sem rossz gondolat, bár minél többet tartalmaz egy alkalmazás annál lassabb, bár a mai processzorok többsége legalább 2 magos, szóval ez sem gond...
Te Applet-et csinálsz, vagy Swing-et vagy Java Web Start-ot???
Elvileg mindegyikben van egy olyan metódus, ami a képernyőt rajzolja újra (Paint), ha kell... ...a változásokat pedig egy időzítő szálon szoktuk futtatni (Timer), ahol végrehajthatsz bizonyos időközönként egy feltételvizsgálatot... :-)
Ez már játékfejlesztési módszertől függ.
Alapjában véve nagyrészt attól függ, hogy hogyan építed föl az osztályaidat. Ahogy én szoktam:
Van egy absztrakt Entity, ez lehet bármi: particle, játékos, stb.
Abból származik az absztrakt mob: minden ami mozog és érintkezik a világgal. Ez már nem csak pozíciókkal és absztrakt függvényekkel rendelkezik, hanem egy collision box-szal (általában egy Rectangle obj).
Na én ebből származtatnék egy autót, és az update()/tick() metódusban végigmennék az összes többi autón (és mindenen amivel ütközni lehet), és megnézném hogy érintkeznek-e a collision box-ok alapján.
Természetesen ez csak példa, hogy én hogy szoktam csinálni ilyesmit.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!