Miért ment el ennyire a 3D grafikus megjelenítés irányába a játékipar?
Ne értsetek félre, tök jó, hogy van 3D, mert nyílván nagyon sok játék meg sem születhetett volna nélküle, de miért kell 3-4 évente százezreket ölni abba, hogy a legújabb játékokat futtatni tudja a gép? Már 2003-2004 táján is elég szép dolgok születtek, azt a szintet a mai tudás mellett leprogramozni sokkal egyszerűbb lenne és könnyebben megtölthető élettel.
Annyi indie játék megmutatta újabban, hogy még a 2D megjelenítésben is bőven van tartalék, sőt, a 3D-ben sem feltétlen a részletesség tud nagyot ütni, hanem a látvány, s a kettő nem mindig jár eggyütt - gondolok itt pl. Minecraftra, rajzfilm-szerű játékokra vagy MMORPG-kre.
Nyílván szimulátoroknál elkerülhetetlen az élethűségre való törekvés, de nem lenne jobb, ha mondjuk mostantól a mainstream játékoknál nem a brutál grafikára, hanem a játékmechanikára, történetre és egyéb - élmény szempontjából lényegesebb dolgokra gyúrnának a fejlesztők?
Ha a mai játékokat (pl. Battlefield 3/4) '90-es évekbeli motorral ruháznánk fel, élvezhetetlenné vállnának, ellenben ha a '90-es évek játékait (Quake, Doom) tennénk mai grafikával elérhetővé, ugyanolyan jók maradnának, vagy még tán jobbak is lennének - így talán érhető, mire gondolok.
A játék/hardver készítő cégek meglepő, de nem a játékosok érdekeit nézik.
Ismerős az a szó, hogy marketing? Nem az az elsődleges lényeg, hogy minél több adott korhoz megfelelő játékot kiadjanak, hanem az, hogy túlteljesítsék egymást, és kihasználják a maximális hardverigényeket azért, hogy a felhasználót arra 'kényszerítsék', hogy ha játszani akar, akkor költsön rá.
Mert a jó audiovizuális élmény önmagában elad egy játékot. Pl. a Crysis-nál a játékmenet másodlagos, ott a játékos csak gyönyörködik a poligonrengetegben.
Az emberek vágynak a fotorealisztikus megjelenítésre, és amíg azt el nem éri a játékipar, addig a jelenlegihez hasonló léptékű fejlődés várható. A filmszerű, sztoriközpontú játékokon is sokat dob a látvány.
Amúgy meg évi kb. 40k ráfordítással simán lehet MINDIG a legújabb játékokat nyomni közepes feletti beállításokon. Mennyi is a neted havidíja?
G.
Off: Nem volt minden jobb, de van ami igen, például mostanában nem sok filmet nézek _végig_.
On: Nyilván kisebb büdzséből lehet egy élvezhető 2D-s játékot csinálni, de az nem olyan bombabiztos, minthogy kijön az új kod 23, azt úgyis többen fogják megvenni (na nem én, az is biztos)
A jó játék kortalan. Úgy gondolom, hogy nem kell régre menni, ha az ember jó játékot keres. Nekem pl. nagy kedvencem a Dishonored.
Amúgy ha már a nem grafikára építő játékokról van szó: Unturned, Rust, DayZ, Kerbal Space Program, Thomas Was Alone, Gunpoint, Don't Starve. Egyik sem a grafikájával reklámozza magát, mégis nagyon népszerűek és jók is. Utóbbi 3 egy okosabb kávéfőzőn is elfut.
G.
Egyértelmű lett a piac. Régen az emberek nem tudták mit akarnak, nem voltak tuti befutók. Minden fejlesztő cég "indie" volt anno és készültek sorban az érdekes, új dolgok.
Most vannak blockbusterek, kb mint a filmeknél, tudod hogy hígf0s lesz de annyira menő, meg tetszetős hogy megnézed, de legalábbis elkezded megnézni.
A programozás bár könnyebb lett valamivel, de a tartalom előállítása sokkal több időt követel már. Egyrészt mert játékokként új világot kell kreálni, még ha a motor marad is, másrészt meg a részletek miatt többet kell dolgozni egy csúcs grafikás 3D-s német katona modellen mint egy pixeltérképhalmazon a Wolfenstein-ben.
Magyarán egy igényesebb játék fejlesztése annyiba kerül majdnem mint egy film forgatása -> és ugye, ha többe kerül akkor nagyobb büdzsé kell -> nagyobb büdzsé nagyobb kockázat -> a nagy kockázat azonban nem jó, tehát biztosra kell menni -> Mi biztos? Ami már egyszer bevált.
Na ezért van annyi COD, NFS meg egyéb fantáziátlan tömegjáték, ezek működnek, ezek termelnek profitot.
És jön a Minecraft, a 90' eleji grafikájával és egy nem is olyan új világszemlétett a voxel grafikával (ugye a Commanhce is arra épült) és letarolja a fél világot. Miért? Mert jó ötlet, újdonság, nem egy a millióból.
Csak észre kell venni azt a másik 999 999 indie projektet amik megbuktak úgy, hogy nem is tudsz róluk. Na ez a kockázati tőke, ezért nem csinálnak a nagyobb cégek sokáig játszható, élvezetes, érdekes játékokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!