Hogyan lehet c-ben megcsinálni?
"A pixelalapú vezérlés azért érdekel, mert gondolom erre épülnek a további módok."
Van egy olyan érzésem, hogy ez rossz irány.
#iostream
Most magát a kódot nem fogom leírni, mert mobilról vagyok. Viszont röviden az elvét igen:
Miután megadtad a sugarat az x^2 + y^2 = r^2 képlettel fogok számolni. Az x és az y a vele azonos tengelyen a pont különbsége az origóval. Ezt lefuttatom x = 0 tól x = r ig és tükrözöm a pontokat egy-egy és mindkét tengelyre is. Tisztában vagyok vele, hogy ennél biztos van gyorsabb és szebb megoldás, de 8.-ban csak ezen a szinten vagyok matekból. Ha visszakapom a gépem, kapsz kódot is :)
#5
Javaslat?
+1
Elkezdtem nézegetni az opengl-t és a directx-et. Viszont találtam egy szerintem egyenlőre megfelelőbb felületet számomra az sdl-t. Erről mi a véleményetek?
Na most először meg kell határozni, mivel akarsz kirajzolni bármit, mivel hozol létre egy ablakot. Az SDL teljesen jó erre. Itt egy leírás, hogy kell egy pixelt beszinezni: [link]
Az algoritmusoddal az a baj, hogy egy kört mindenképpen 4*r pontból fog megrajzolni, akkor is, ha az 1000 sugarú, akkor is ha 1.
Az is baj, hogy nem használ élsimítást, de ez most egy huszadrangú kérdés.
Egy jobb algorimtus: [link]
Google: mid point circle, a bresenham féle vonalrajzoló általánosítása körre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!