Milyen programozási nyelven és hogy csinálnak meg pl egy Rayman Legends- és egy Call of Duty 2-őt?
milyen folyamatai vannak a leprogramozásnak?
simán az egészet pl c++al meg lehet oldani?
hogy, mivel csinálják meg a különböző karaktereket? és akkor azt hogy viszik át c++ba?
stb...
Manapság Game Engine-ket (játékmotorokat) használnak a komolyabb játékokhoz. Ezek amolyan keretrendszerek amiben sok minden alapból le van már programozva. Ilyen pl az Unreal Engin. Persze a programozók legtöbbször nagy mértékben módosítják az alap motort a saját játékuknak megfelelően.
Az egyszerű 2D-s mászkálós játékokat szerintem annak idején 0-ról programozták. Hogy milyen nyelven, és hogy az már más tészta...
> milyen folyamatai vannak a leprogramozásnak?
Számos folyamata van; piackutatás, erőforrás gyűjtés. A fejlesztésben: tervezés, modellezés, fejlesztés, tesztelés és ezek folytonos iterációi. Fejlesztőből is kell több, van aki a motort piszkálja, vannak content-builderek, színtérépítő, nagyobb cégeknél a fényre külön ember van (bár ez inkább desing munka) Van grafikus munka, 3D tervezői munka, van aki a hanggal foglalkozik, van aki a zenével. De kell sales, marketinges, PR, és mivel több emberről van szó kell HR is.
Mind-mind külön szakma.
> simán az egészet pl c++al meg lehet oldani?
Nem, de a motorokat természetesen azzal írják nem véletlenül. A C++ natív kódra fordító multiparadigmás nyelv. Komoly dolgokat lehet vele csinálni. Azonban magához játék "tartalmának" a fejlesztéséhez nehézkes. Itt általában valami deklaratív, vagy dinamikus nyelvet használnak. Van hogy saját script nyelve van a motoroknak, sőt van egyes cégeknek is. Az egész több rétegből épül fel alul vannak a hardverfüggő binárisok (VGA optimalizálás), felette a motor, utána a játéklogika, majd a tartalom.
> hogy, mivel csinálják meg a különböző karaktereket? és akkor azt hogy viszik át c++ba?
Modellező programmal, majd elmentik. A végén maga a motor betölti és a vertex bufferekben köt ki a VGA memóriájában. Nem mindig célszerű a szerkesztésre alkalmas formátumokat betölteni a motorban, hiszen ott csak "használjuk" a modellt, ezért gyakran átkonvertáljuk őket. A legcélszerűbb formátum az ha az adatok olyan formában vannak amit a motor is használ és amit egyszerűen fel kell másolni a videomemóriába, természetesen ez nem platformfüggetlen megoldás.
>Prince of Persia
Na az egy megint másik kérdés, ott két kulcsmomentum van. Egyik, hogy az egészet assemblyben kódolta le az írója, és hogy motion capture-t használt, a sztori szerint lekamerázta ahogy az öccse játszik az udvaron, és abból lettek a mozgások.
De ezek (Super Mario) annyira korai játékok, hogy nincs sok közük a ma gyártott AAA játékokhoz, teljesen máshogy készülnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!