Sandbox játék készítése?
Hali mindenki!:)
Az lenne a kérdésem, hogy mennyire lenne nehéz összerakni egy olyan játékot amit leginkább két "piacvezetővel" tudnék jellemezni... Minecraft és Rust.
Szóval a lényege az lenne, hogy egy olyan játékot szeretnék amiben a lényeg a túlélés lenne, szóval nyersanyagokat kellene gyűjtened, vadászni, fát vágni stb.
Tudom ez furcsán hangzik, de én egy olyan igazán hangulatos játékot álmodtam meg amivel egy kisebb baráti társaság órákon keresztül eljátszhatna.
Összegezve ... milyen alapvető dolgokra lenne szükségünk ahhoz, hogy egy ilyen játékot alpha verzióra valósítsunk meg.
Pl. 3Ds modellező képességeim vannak, éveken keresztül gyártottam modelleket a "Stickman Warfare" nevezetű magyar játékba, szóval ezzel nem lenne gond, a többi alapvető dolog érdekelne, azon belül is az, hogy milyen programmal lenne ez megvalósítható stb.
Válaszotokat előre is köszönöm!:D
Nehéz.
Ilyen komolytalan hozzáállással erősen felejtős.
Szépen sorjában így lenne illő haladnod:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
Üdv, egy másodéves programtervező infós hallgató.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!