Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Java nyelvben a szöveget...

Java nyelvben a szöveget hogyan lehet formázni?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Házilag próbálkozok megtanulni a Java nyelvet, az alapok mennek is valamennyire. Most kíváncsi lettem, hogyan kell mondjuk egy félkövér zöld 'alma' szót kiíratni.

Alig értek hozzá, ezért kérem a ti segítségeteket, Köszi! :)



2014. jún. 7. 12:02
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen mindegy, hogy az ember mit tanul.

A programozás maga "nyelvfüggetlen".

Persze egy objektum orientált és egy funkcionális nyelv elég sokban eltérnek egymástól és kicsit más hozzáállást igényelnek, de ez egy programozónak nem jelenthet akadályt.



Kezdésnek jó a java, vagy a C++, de talán a legjobb lenne a Python, azzal viszonylag hamar lehet szebb eredményeket is elérni.

De ha a kérdező már java-t kezdett tanulni, akkor az is tökéletes kezdésnek.



A kérdéshez pedig: valóban érdemes lenne tudni, hogy most a konzolban akarod változtatni a dolgokat, vagy már egy kész GUI felületen?

Konzol esetén ugyanis az oprendszertől függően lehet speciális módosító karakterekkel ügyeskedni.

2014. jún. 7. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
100%
Aki szerint a C kezdőbarát az szerintem életében nem írt benne hello worldnél komolyabb programot.
2014. jún. 7. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
29%

"Aki szerint a C kezdőbarát az szerintem életében nem írt benne hello worldnél komolyabb programot."


Mondj egy olyan dolgot a C nyelvben, ami nem kezdőbarát.


Én mondok párat, ami az:

- nincsenek bonyolult adatszerkezetek

- a program szerkezetét a nagyon egyszerű procedurális modell miatt könnyű felfogni

- a vezérlési szerkezetek egyszerűek

- maga a nyelv "kicsi", azaz kevés lehetőség van benne. Maga a nyelv egyszerűbb, mint mondjuk a C++ vagy a Java.


Ami még kezdőbarátabb, az a Python. Ott ugyan a hash táblák, closure-ok, stb. használata minden napos, de tanuláshoz teljes mértékben elkerülhető a program túlbonyolítása.

2014. jún. 7. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
82%

"Mondj egy olyan dolgot a C nyelvben, ami nem kezdőbarát."

Memóriakezelés, pointerek, paraméterátadás.


"nincsenek bonyolult adatszerkezetek"

Ez negatívum, nem pozitívum. Miért is jó, hogy C-ben pl csak primitív tömb van, míg mondjuk c++-ban nagyon okos, egyszerűen használható adatszerkezetek tömege.


"a program szerkezetét a nagyon egyszerű procedurális modell miatt könnyű felfogni"

C++-ban is lehet procedurálisan programozni, ellenben van egy tonna előnye a C-hez képest.


"a vezérlési szerkezetek egyszerűek"

Melyik ebben a kérdésben felmerült nyelvben nem azok?


"maga a nyelv "kicsi", azaz kevés lehetőség van benne. Maga a nyelv egyszerűbb, mint mondjuk a C++ vagy a Java."

Ez szintén egy negatívum. Pont ettől nehéz, hogy kevés eszközt ad a kezedbe, ezért mindent neked kell lekódolnod.

Assembly-ben még kevesebb eszköz van, akkor az még kezdőbarátabb?


"Ami még kezdőbarátabb, az a Python. Ott ugyan a hash táblák, closure-ok, stb. használata minden napos, de tanuláshoz teljes mértékben elkerülhető a program túlbonyolítása."

Na ez az egyetlen igaz mondat a hozzászólásodban.

2014. jún. 7. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

""Mondj egy olyan dolgot a C nyelvben, ami nem kezdőbarát."

Memóriakezelés, pointerek, paraméterátadás. "


Ez a C-ben nem kimondottan bonyolult, főleg egyszerű feladatok esetén nem fog problémát jelenteni.


"Ez negatívum, nem pozitívum. Miért is jó, hogy C-ben pl csak primitív tömb van, míg mondjuk c++-ban nagyon okos, egyszerűen használható adatszerkezetek tömege. "

Egyszerűen használható, ez egy enyhe túlzás. Ha azt mondod, jól vannak megírva, akkor nem tévedsz. De az interface horribilis. Gondoljunk csak például az iterátorokra! És már eleve a template, mint fogalom, elbonyolítja az egészet. Kezdőként eleinte nem is fog ilyen adatszerkezeteket használni. Ahhoz, hogy azokat megértse, tisztában kell lennie a használt modellekkel és algoritmusokkal. Míg például egy tömb adatszerkezet megértése 10 percet vesz igénybe. Tehát, ezekre nem is igazán lesz szüksége.


""a program szerkezetét a nagyon egyszerű procedurális modell miatt könnyű felfogni"

C++-ban is lehet procedurálisan programozni, ellenben van egy tonna előnye a C-hez képest. "

Ebben egyetértek, és valóban - használhat C++-t úgy, hogy lényegében a feature-ök 1%-át sem használja ki. De így igazából C-t is használhat, mert kevés olyan fejlesztése van a C++-nak, amire neki kezdőként szüksége lesz. Talán egyedül a referencia szintaxis lehet segítségére.


""a vezérlési szerkezetek egyszerűek"

Melyik ebben a kérdésben felmerült nyelvben nem azok? "

Java-ban például a logikai operátorokkal mindenféle szopkodás van. C++-ban pedig egy három soros iterátor bejárós, template-ben lévő template adatszerkezetetek használó for ciklusra ne mondjuk már, hogy egyszerű. Soha, semmilyen más programozási nyelvben nem láttam még ennyire túlbonyolított interface-t adatszerkezetek bejárására.


"Ez szintén egy negatívum. Pont ettől nehéz, hogy kevés eszközt ad a kezedbe, ezért mindent neked kell lekódolnod.

Assembly-ben még kevesebb eszköz van, akkor az még kezdőbarátabb? "

Attól függ, mit akarsz elérni. Nagyon egyszerű feladatok esetén az assembly-vel is teljesen egyszerű tanulni. Sok helyen hallottam már, hogy szakképzéseken (!) rögtön a kezdők kezébe adják, és csak aztán ismerkednek a C-vel. Programozható mikrokontrollerek esetén. Ahol például az algoritmus, amit lekódolnak, nagyon egyszerű. De, nem erre gondoltam. A Python például elegánsan oldja meg a bonyolult feature-ök elrejtését, és teljesen egyszerű, könnyen megérthető interface-t ad. A kezdőknek szükséges tananyag pár oldalban összefoglalható. A C++ vagy a Java esetén ez nincs így. A Java-nál például kell, hogy fogalmad legyen arról, hogy mi az, hogy class. Tekintve, hogy Java-ban semmi sincs class nélkül.

2014. jún. 7. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
De, szerintem túlvitatjuk ezt :) A kérdéshez nem kapcsolódik már szorosan.
2014. jún. 7. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

> Java-ban például a logikai operátorokkal mindenféle szopkodás van.


Milyen szopkodás van vele? :) Szerintem tök kényelmesen használható, ha az ember elolvassa és megérti, mi a különbség && és & között. Nekem ezzel sosem volt semmi bajom.


> De, szerintem túlvitatjuk ezt :) A kérdéshez nem kapcsolódik már szorosan.


Hát az én 1. hozzászólásom(on kívül a 11. hsz. utolsó bekezdése) kapcsolódik egyedül a kérdéshez. :D Persze a kérdező pont leszarja, hogy válaszoltam a kérdésére.

2014. jún. 8. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Konzol output szinezése egy kissé problémás, itt van róla egy cikk:

[link]


Swing komponenseknél egy kissé egyszerűbb a helyzet:


JTextArea txt = new JTextArea();


Font font = new Font("Verdana", Font.BOLD, 12);

txt.setFont(font);

txt.setForeground(Color.BLUE);

2014. jún. 8. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!