Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » VB-ben hogyan lehet gravitáció...

VB-ben hogyan lehet gravitációt szimulálni?

Figyelt kérdés
szóval van egy bitmap benne egy kék négyzet azt szeretném hogy gyorsuljon lefele mint a való életben egy 1kilós tárgy ha leért akkor megáll. a kék négyzet-nek csak a koordinátái vannak meg nem külön objektum. valaki segítsen.
2014. máj. 31. 11:38
 1/8 anonim ***** válasza:
1. lépés: a gyorsulást egyelőre elfelejtve oldd meg, hogy mozog a kis négyzeted és megáll az ablak szélén. Gondolj bele, mit kell vizsgálni mozgatás közben? A négyzet alsó Y koordinátáját (feltételezem az ablak széleivel párhuzamosak az oldalai), és az ablak alsó széle közötti távolságot kell nézned. De elég csak az, hogy elérte-e már. Ez pedig egy "a<b" jellegű vizsgálat. Ha a feltétel nem teljesül -> akkor leért -> leállsz a mozgatással.
2014. máj. 31. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
ezt meglehet oldani simán de gyorsulást azt hogy?
2014. máj. 31. 12:05
 3/8 anonim ***** válasza:
Kell neked egy sebesség, meg egy F erő.
2014. máj. 31. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 iostream ***** válasza:

Sebesség: adott idő alatt megtett táv.

Gyorsulás: adott idő alatti sebességváltozás.


Erő nem kell, mert a gravitáció pont ugyanannyira gyorsít minden testet (kiesik a tömeg a képletből).


Tehát: letárolod a koordinátákat, letárolod a sebességet, és letárolod a gyorsulást. Minden lépésben hozzáadod a sebességhez a gyorsulást, és hozzáadod a koordinátákhoz a sebességet.

Megjegyzés: a sebesség és a gyorsulás is vektormennyiségek, tehát ott is koordinátapárt érdemes használni, noha egyelőre csak függőleges mozgást akarsz végezni, jobb nem leragadni az egydimenziós mozgásnál.


Ütközésvizsgálat meg triviális függőlegesen álló négyzetek esetén.

A rugalmassággal lehet még játszani, rugalmatlan ütközés amikor 0 lesz a megfelelő irányú sebesség (itt fontos, hogy vektor), rugalmas amikor előjelet vált, a valóság a kettő között van valahol (anyagfüggő, a gumilabdánál a rugalmashoz közel, a gyurmánál a rugalmatlanhoz).

2014. máj. 31. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 iostream ***** válasza:
De mindez newtoni fizika, miért nem nézel utána a tankönyvekben? A legegyszerűbb része a fizikának.
2014. máj. 31. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
kössz! nincs fizika TK a körzetemben. de azt tudom hogy minden testre 10N erõ hat és a test tömegétõl függ a gyorsulás mértéke vágom én ezt de nemjutok tovább éppen hogy forciklusokkal kitudtam rajzolni egy négyzetet.
2014. máj. 31. 13:14
 7/8 anonim ***** válasza:

"éppen hogy forciklusokkal kitudtam rajzolni egy négyzetet."


Éppen ezért írtam (#1), hogy először felejtsd el a gyorsulást, csak a mozgatást csináld meg. Kis lépésekben haladj. :) Némi időközt beiktatva töröld le a négyzetet, majd rajzold arrébb, mondjuk 5 px-el lejjebb. Ha ez megvan, akkor foglalkozz gyorsulással.


Mondjuk négyzet kirajzolásához nem kell túlbonyolítani az életed for ciklusokkal:

[link]

2014. máj. 31. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 iostream ***** válasza:

"minden testre 10N erõ hat és a test tömegétõl függ a gyorsulás mértéke vágom én ezt"


Na, és ezért mondom, hogy hagyjuk az erőket. Az erő nem számít, mert neked csak a gyorsulás kell, az meg minden testnél ugyanannyi.


És javaslom, hogy kövesd a kolléga tanácsait: először mozgasd és ütközésvizsgálat, utána add hozzá a gyorsulást. Az csak +1 réteg, mindig koordinátapárokat adsz koordinátapárokhoz.

2014. máj. 31. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!