Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogy csináljam meg a gravitáci...

Hogy csináljam meg a gravitációt a 2d játékomba? Nincs rá agyam.

Figyelt kérdés
Megnyomom a felugró gombot aztán megy fel fel és fel meg se akar állni.
2012. márc. 23. 16:22
 1/2 iostream ***** válasza:
Van olyan dolog benne, hogy sebesség? Na, ahhoz minden ciklusban adj hozzá egy konstans lefelé mutató értéket.
2012. márc. 23. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Egyszerű.Ha van talaj,ellenőrizd az ütközést a talajjal.

Ha a talajjal ütközik és megnyomod a felugró gombot,akkor y = y + 10 a pozíciója tehát ugrik ha már nem ütközik,érintkezik a talajjal akkor y-- tehát csökkenjen a magasság függetlenül attól hogy nyomod a felugró gombot vagy nem.Például.


Vagy mondjuk létrehozol egy változót aminek az ugras nevet adod és az értéke 1 ha ugrik.És a következőt írod mondjuk:


if(ugras>0) //ha az ugrás értéke nagyobb 0,tehát ugrik


ugras-- //ugras értéke legyen nulla

y = y - 10 //magasság csökkenjen


És ez a kód akkor fusson le ha az ugrógombot lenyomtad.

Tehát ha ugrasz,akkor ugras = 1 és mivel nagyobb lett mint nulla ez a kód fusson le és kezdje csökkenteni a magasságot és az ugras értéke legyen nulla még le nem nyomod az ugro gombot megint.Ha megint lenyomod akkor az igras értéke megint 1 és a kód lefut ami csökkenti a magasságát.Például.


De itt egy ingyenes fizikai motor 2D játékokhoz,ezzel talán könnyebb lesz:

[link]

2012. márc. 24. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!