Hogy csináljam meg a gravitációt a 2d játékomba? Nincs rá agyam.
Egyszerű.Ha van talaj,ellenőrizd az ütközést a talajjal.
Ha a talajjal ütközik és megnyomod a felugró gombot,akkor y = y + 10 a pozíciója tehát ugrik ha már nem ütközik,érintkezik a talajjal akkor y-- tehát csökkenjen a magasság függetlenül attól hogy nyomod a felugró gombot vagy nem.Például.
Vagy mondjuk létrehozol egy változót aminek az ugras nevet adod és az értéke 1 ha ugrik.És a következőt írod mondjuk:
if(ugras>0) //ha az ugrás értéke nagyobb 0,tehát ugrik
ugras-- //ugras értéke legyen nulla
y = y - 10 //magasság csökkenjen
És ez a kód akkor fusson le ha az ugrógombot lenyomtad.
Tehát ha ugrasz,akkor ugras = 1 és mivel nagyobb lett mint nulla ez a kód fusson le és kezdje csökkenteni a magasságot és az ugras értéke legyen nulla még le nem nyomod az ugro gombot megint.Ha megint lenyomod akkor az igras értéke megint 1 és a kód lefut ami csökkenti a magasságát.Például.
De itt egy ingyenes fizikai motor 2D játékokhoz,ezzel talán könnyebb lesz:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!