Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan valósítják meg azt,...

Hogyan valósítják meg azt, hogy egy 3D játékba mozogjon a karakter?

Figyelt kérdés

Unityzek.

De ezt nem tudom megcsinálni a karakterkontroller nélkül.

Én sajátot akarok írni de nem tudom,hogy hogyan milyen logika szerint csináljam.


Például ha a karakter a lépcső előtt van és ha megyek tovább előre akkor ne átmenjen a lépcsőn hanem fel rajta.Ezt hogyan?


Vagy azt,hogy ne ütközzön neki a falnak.Egy pályába rengeteg objekt van hülyeség volna mindegyik objektet vizsgálni,hogy ütközik e vele vagy sem.Ezt biztos máshogy szokták megoldani hogyan?


Nem kódot kérek hanem elméleti segítséget.

Kérlek írjatok.


2014. máj. 15. 21:42
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Unity community? Külön oldallal.

Csanád?!

2014. máj. 15. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Nem értem mit írsz.

De ha azt akarod,hogy unity fórumon tegyem fel a kérdésem akkor felesleges.


Nem kell,hogy tisztába legyetek a doksival ahhoz,hogy ebben segíteni tudjatok,mert nem kódot kértem.

2014. máj. 15. 21:56
 3/11 anonim ***** válasza:
Szerintem bizony vizsgálják mindegyik objektet. Nyilván egy kaptafára épülnek, egyszer kell megírni, utána hivatkozhatsz rá oopvel a fő ciklusodban.
2014. máj. 15. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Ez nagyon durván hangzik.

Gondolj csak bele például egy fps játékba ahol a pálya hatalmas.Rengeteg objektel.Nem hiszem el,hogy ez valóban így lenne megoldva.

2014. máj. 15. 22:06
 5/11 anonim ***** válasza:
Az objektumok tulajdonsággal rendelkeznek, amik öröklődnek, többalakúak, egységbe záródnak. Az más kérdés, hogy textúrát is kap, amit te "látsz" is.
2014. máj. 15. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Előző te miről beszélsz?Nem nagyon értelek.Ez hogy fűződik a kérdéshez egyébként? :D
2014. máj. 15. 22:48
 7/11 anonim ***** válasza:

Szerintem #5 arra utal, amire én is gondolok: hogy az ütközés vizsgálat csak matek. Az objektumok ott vannak mondjuk egy tömbben, van nekik pozíció meg méret tulajdonságuk. Az ütközéshez csak ezeket kell vizsgálni (első körben). Ez meg csak matek, amiben a processzorok köztudottan jók (gyorsak). Tehát egyáltalán nem kunszt ez a feladat. Amelyik objektum(ok) meg ütközhetnek ezen szűrés alapján, az(oka)t megvizsgálja részletesebben is.


Meg eleve, a rendszer megjegyezheti, hogy a sok objektum közül melyek azok, amelyek ki vannak rajzolva, vagy a kirajzolt/mozgó karakterhez közel vannak, tehát potencionálisan ütközhetnek, így is tud gyorsítani.

2014. máj. 15. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 iostream ***** válasza:
100%
Ez a fizikai motor dolga. Nagyon sok objektumot ki lehet zárni távolság alapján. Nagyon sok objektumot ki lehet zárni a konvex héj alapján. Ha ezeken mind átmegy egy objektum, na csak akkor kell költséges vizsgálatokat végezni.
2014. máj. 16. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

"Nagyon sok objektumot ki lehet zárni távolság alapján."

Mindet, amivel nem ütközik...az ütközés nem a távolságtól függ alapvetően?

2014. máj. 16. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 iostream ***** válasza:
Ha körökről vagy gömbökről beszélünk, akkor de, a két fogalom megegyezik. Egyébként nem.
2014. máj. 16. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!