Mit jelent az, hogy OOP szemlélet?
Elég, ha az ember tud objekumorientáltan írni, de nem "gondolkodik" -csak- azokban?
Valami jó könyv, ami leírja,hogy mit is takar az OOP szemlélet?
Angster Erzsébet :
Objektumorientált tervezés és programozás, JAVA, 2. kötet
Objektumorientált tervezés és programozás, JAVA, 1. kötet
Az objektumorientált tervezés és programozás alapjai (UML, Turbo Pascal, C++)
Egy nagyon egyszerű példa:
Mondjuk az a feladat, hogy billentyű leütésre pöttyök rohangáljanak a képernyőn össze-vissza, és újabb leütésre megálljanak, stb.
A hagyományos, strukturált szemlélettel azt lehet mondani, hogy kell egy tömb, ami a pöttyök pozícióit, sebességét, irányát tartalmazza valami struktúrában, meg egy függvény, ami egy ciklusban módosítgatja őket, amikor épp kell, és figyeli a billentyűzetet.
Az OP szemléletű fejlesztő egyből objektumokban gondolkodik. Tehát első körben kell egy pötty osztály, aminek van pozíció, sebesség, irány adattagja, és legalább egy metódusa, ami külső kérésre kezeli a léptetést. Ezen kívül egy játéktér-szerű osztály, ami létrehoz X db pötty objektum példányt, figyeli a billentyűt, és adott időközönként szól minden objektumnak, hogy nosza, lépkedni! (És akkor máris kellhet egy időzítő osztály, amit pl. meg lehet kérni, hogy X idő múlva küldjön jelet egy adott osztálynak, stb. Bár ilyen létezik készen, de most nem is ez a lényeg.)
*
"X idő múlva küldjön jelet egy adott osztálynak"
... vagy objektumnak. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!