Valaki tud-e olyan könyvet, ami java játékfejlesztéssel foglalkozik?
Szia!
Szóval játékokat akarsz programozni? Nagyszerű. Néhány dolgot érdemes tudnod:
A játékfejlesztés alap koncepciói nyelvfüggetlen dolgok. Ezeknek az elsajátíttására érdemes olyan könyvet választani, ami alacsony szinten tárgyalja a témát.
Fontos, hogy ezeket a dolgokat JÓL megértsd, mielőt belefogsz akármibe is, különben jó esélyel olyan hibákkal kerülsz majd szembe, amiket nem fogsz tudni megoldani, nem lessz sikerélményed és néhány hét alatt elveszted a lelkesedést...
Tehát miután átnézted a "játékfejlesztés elméletét", belevághatsz a gyakorlatba. Szóval Java nyelven akarsz játékokat készíteni. Az a helyzet, hogy nem véletlenül nem találtál könyvet. Manapság, aki játékot készít, nagy valószínűséggel nem a nulláról kezdi megírni, hanem valamilyen keretrendszert vagy játék motrot használ. Ezeknek a keretrendszereknek az APIja túl gyorsan fejlődnek ahhoz, hogy megérje könyvet kiadni, hisz valószínűleg egy év alatt anyit változik, hogy az egy évvel ezelőtti állapot jócskán elavultnak számít. Tehát ne könyveket keress, hanem frameworköket vagy game engine-eket és a hozzájuk tartozó dokumentációt. Személy szerint én ezt ajánlom: [link]
Ez egy 3D játékmotor javában megírva, elég jól dokumentált, készült is már vele néhány játék.
[link] ezt is érdemes nézegetni, ez egy játékfejlesztői fórum, segítőkész közösséggel és soksok infóval. :)
Hááát én amikor játékot csináltam régebben vagy manapság, soha nem jutott eszembe, hogy azt Java-ban tegyem meg! :-)
Hogy miért? Nagyon egyszerű! A java már eleve egy virtuális gépen fut (JVM), tehát már eleve hátrányból indul... ...persze kis szarságokat lehet benne írni, de annyi... :-)
Nameg az Androidra való fejlesztés is jó kis hercehurca Dalvik Virtual Machine (DVM)-en... ...első indítása az AVD-nek is egy jó gépen kb 20 másodperc, de az már jó gyors gép! :-) (persze ha egyszer elindul, akkor már csak a processzort meg csak a memóriát zabálja mindhalálig :-))
> sem arra hogy C++ -ban mennyivel jobb játékokat lehet írni!
Rendben akkor ezzel a kérdéssel végeztünk is.
Jólvan, a kérdésre ti sem tudtok válaszolni. Nembaj, a megfelelő értékelés jár is érte. Tisztázzuk: Én már játékokat írtam, csak a profik technikáját akarom ellesni, esetleg valami bevezetés a lwjgl-be, stb... Elég jól megy a java, szóval nem alapszinten vagyok. Azért akarok javaban játékot írni, hogy:
1. multiplatform
2. appletkészítés
3. hogy itt fikázhassatok
OpenGL megy? Gondolom a Direct3D szóba sem jöhet.
JMonkey esetleg?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!