Játék készítés?
És feleségül ne vegyelek?
Ez majdnem egy olyan kérdés mint:
"Sziasztok. Van egy üres telkem, és autószervizet szeretnék üzemeltetni. Valaki megtudja mondani, hogy építsem fel a garázst? Ja és persze szerszámok is kellenek. Javítással kapcsolatos youtube videót linkeket is tudtok nekem gyűjteni?"
Szerintem felesleges ezeket egyetlen programban keresni.
Programozásra vannak IDE-k, modellek elkészítésére és kép/videó renderelésre vannak modellező szoftverek, videóvágásra vannak videóvágó programok. És vannak kifejezetten játék készítő szoftverek is, azoknak, akik a könnyebb utat szeretnék járni... mint te.
Konkrét példák (ingyenesek):
- kifejezetten játék készítő: Game Maker
- IDE: NetBeans, Eclipse, Visual Studio Express
- modellező: Blender
- videóvágó: VirtualDub
A Game Maker lesz a neked való, ahogy én tippelem.
A "video tutorial" kifejezést pedig beütheted a YouTube keresőbe a kiválasztott szoftver neve után.
Ne egy svájci bicska programban gondolkodj. Minden feladatra van egy jó szoftver, nincs univerzális megoldás.
Az univerzális szó az informatikában azt jelenti: "Egy kicsit mindenre használható, de igazából semmire sem jó."
Összesen kétféle játék készítés létezik, a sablonos meg a saját. Na jó ettől azért árnyaltabb a kép van 3. is.
1. A műfaj adott, nagy újítást nem akarsz. Van fps készítő program, létezik rpg-maker is bőven, és van minden nagyobb műfajra, olyan megoldás, ahol csak össze kell rámolni a játékodat. Nem lesz egyedi, nem lesz szép, de hamar megvagy vele, nem kell sokat bohóckodnod. Ilyen játékok tonna számra vannak a neten, igazán igényes azonban nincs, roppant egyszerűen azért mert aki ért is hozzá nem ilyennek készíti a játékait.
2. Van egy meglévő engine, ami igazából csak az alacsonyabb szintű dolgokat kezeli. Erre tudsz fejleszteni, erőforrásokat/asseteket hozzáadni, scriptelni stb. Kell hozzá tapasztalat programozás, grafika, desing és szinte minden olyan téren amit használsz közben. Nem biztos, hogy ingyenes lesz, ha igen, akkor a bevétel alapján számláznak, vagy idővel kinövöd a Free verziót. Amúgy sem érdemes csapat és pénz nélkül belekezdeni.
A végeredmény persze szép lesz, egyéni és látszik majd, hogy saját ötleteid alapján készült.
3. Csinálhatsz mindent magadtól, megírhatod az engine-t is magad, évente újraírod majd ahogy fejlődsz és tanulsz. Megtanulhatsz mindent magad. És 10 év után talán lesz egy saját játékkezdeményed, aminek kódbázisát csak te érted és te tudod fejleszteni. Sőt mire odáig eljutsz, hogy már animációkat lehet csinálni a játékodhoz, már el is telt 3 év és már marhára nincs kedve hozzá. Ezt a buktatót egyféle képen tudod megúszni: pénzzel, sok pénzzel.
Így már talán van egy kis elképzelésed, mire akarod vágni a fejszédet és az 1# válaszadó hasonlata már nem is olyan normálatlan, inkább csak élcelődő, szatirikus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!