Milyen költséggel járnak a játékfeljelsztések? Mire tudnak több milliárdot költeni? (pl: GTA5 stb. )
De tényleg.. mire megy el ennyi pénz??
Neeem ugy van hogy csak programozni kell, animálni,modellezni, fényképezni dolgokat és kéész?De ehez hova kell költségvetés??? Az áramon kívül, mert nem hiszem hogy az kerül olyan sokba..
Haverom ir jatekot (cod1 grafika kb), es nincs költségvetése..nem költ milliókat..akkor ők mire költik?
haverom c++-ban irta, es abban irt egy modellezot a sajat jatekahoz ami ugye ingyenes+ par netrol leszedett textura
ja szoval azt az 10000 embert kell kifizetni, de milyen fejleszto eszkozok vannak pl?
Játékot rendszerint nem hobbiból fejlesztenek, készítenek az emberek. Egy profi fejlesztőnek, animátornak, modellezőnek, teszternek pedig van "ára", ráadásul ekkora projekten dolgozik egy pár száz fő, és így is évekig tart.
Aztán ott van az infrastruktúra kérdése. Haverod megteheti, hogy lewarezoljon mindent, viszont egy cég nem nagyon. Ingyenes eszközök sem feltétlenül elegek a fejlesztéshez, illetve sokkal hatékonyabban lehet dolgozni egy fizetős alkalmazással, amely a munkabérek miatt végső soron megéri a cégnek. Gépeket is meg kell venni (konzolok fejlesztőkörnyezeteit, licenszeit is), fenn kell tartani (amortizálódás), irodákat fenntartani... Továbbá ott vannak az egyes médiák (GTA esetén pl a zenék) licenszelése.
Fejlesztést se úgy képzeld el, hogy egy lineáris folyamatról van szó. Előfordulnak "zsákutcák", papíron ígéretes, gyakorlatban nem jól működő megoldások minden nagyobb projektben. Ezeket nyilván ki kell dobni, átdolgozni, lecserélni.
Azt se felejtsd el, hogy a bejelentett összeg marketingköltséget is magába foglalta. Abból kiindulva, hogy még Magyarországon is a Combino oldaláról ez vigyorgott rám, valószínűleg fontosabb piacokon tényleg a csapból is ez folyt, rengeteg összeget felemésztve...
Tegyük fel, hogy 200 ember dolgozik, évi $100.000 fizuért. Ez már önmagában 20 millió évente. És ez a nettó fizu, és erős alsó becslés. Akkor ugye ott van a rengeteg megveendő/licenszelendő eszköz, az irodák költsége, a marketing (ez rohadt sok pénz).
Szimple 3D lövöldét ma már szinte össze lehet kattintgatni. Az nem munka. Hogy ez ténylegesen hatékonyan fusson, na az a meló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!