Erre milyen megoldást tudnátok ajánlani? -- C++ --
Adott egy C++-ban írt, konzolablakos, ASCII grafikás játék, egy pong, egy egyszerű side-scrolling, esetleg egy break out, és maga a játék egy ciklusban fut, ami valahogy így néz ki:
-Tábla/pálya kirajzolása.
-Vizsgálata egy labdának if-ekkel, mikor pattanjon vissza, mikor ér el egy falat. Az adott labda mozgatása.
Na most, ebbe az if ciklusba akarom belevinni a billentyűkezelést, de ha ezen belül akarom belevinni egy ciklusba, ami csak akkor fut le, ha lenyomom a billentyűt, vagy belerakom egy if-es szerkezetbe, ami akkor csinál valamit, ha lenyomok egy billentyűt...mindkét megoldásnál, a főciklus megszakad, és csak akkor fut tovább, ha lenyomom a billentyűt, de akkor is csak egyet "pörög" , majd megint vár a billentyűre, de én azt akarom elérni, hogy folyamatosan fusson, és közben párhuzamosan vizsgálja, hogy lenyomok-e egy billentyűt, mert például a pong-ban elég ronda, hogy csak akkor mozdul a labda, ha az ütőt megmozdítom, akkor is annyi "lépést" , amennyit a labda.
Nem vagyok nagyon magas szinten C++-ban még, de ezt szeretném megoldani.
Szóval akkor a hagyományos módszerekkel csak ilyen körökre osztott , billentyű-ciklus-billentyű-ciklus...-t lehet.
Láttam youtubeon pár olyan ascii grafikás c++ játékról videót, amiben szakadatlanul ment a játék...de ha belegondolok, lehet azok is használtak valami spéci könyvtárt.
Grafikus könyvtárnak amúgy melyiket ajánlanád?
Igaz, ami igaz, múkodik, csak ez meg ha úgy tetszik, vindózos.
K: Én SFML-t használok. De van más is.
A kbhit() beillesztve a getch() helyére tökéletesen működővé tette, köszönöm a választ :)
Nekem egyenlőre megfelel, ha Windowsos :) Az SFML-re pedig majd rákeresek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!