13 éves vagyok és amikor "nagy leszek", játékprogramozó akarok lenni. Nos, semmiféle tapasztalatom nincs, de tudom hogy vannak nyelvek. C++, java, javascript-et hallottam. Elmagyaráznátok pontosan, hogy mi kell hogy jó játékprogramozó legyek?
én nem a második vagyok, de ez eléggé hülyeség
attól hogy mondjuk teszem azt unity-ben lehet javascriptezni, attól még nem ott kell elkezdeni a dolgot
Mindenek elött erős matematikai alapokra lesz szükséged, aminek nagy részét nem fogják megtanítani se az általános iskolában, se gimnáziumban. Ezeknek utána kell majd járnod ha ott tartasz.
Ismerned kell a videókártya működését. Ha nem tudod mit csinál a videókártya, és mi a matemetika mögötte, esélytelen hogy akár egyszerűbb árnyalókat összedobj, márpedig mire "nagy leszel", már teljesen ki fog menni a divatból az OpenGL 2 amit még a laikus is tudott használni.
A számítógépes grafika az egyik legdinamikusabban fejlődő tudományág az IT területén. A matematika, a grafikus kártya és a különböző technológiák évről évre megújulnak, sose lehet eleget tudni. Elég azzal kezdened hogy az órán figyelsz, főleg mikor a vektor geometriát tanuljátok.
Nem utolsó sorban szükséged lesz egy, de inkább kettő programozási nyelvre. Erre megfelelő a C++ vagy a Java ahogy azt te is írtad. A programozás nem fekete mágia, az érdeklődők viszonylag hamar meg tudnak tanulni programozni, de nem mindenki jut el olyan szintre hogy egy komolyabb grafikával rendelkező játékot összehozhasson, és a tapasztalat azt mutatja hogy általában a tapasztalatlanság és a hiányos matek tudás szab számukra határt. Gyakorolj sokat.
13 évesen is elkezdhetsz programozni és talán hónapok alatt meg is tanulhatod alap szinten. Egyszerű párezer soros 2D játékokat viszonylag hamar össze lehet dobni kis háttértudással is akár, próbáld ki, nézd meg hogy érted e ilyen fiatalon és hogy érdekel e egyáltalán.
A játékprogramozás nagy témakör. Ha eljutsz magasabb szintre, csapatban fogsz majd dolgozni, és nem árt eldönteni a játék programozásának mely részével akarsz foglalkozni. A fizika/játékmotor megírása? Grafikai effektek? Hálózati dolgok? Scriptek? Mesterséges inelligencia? Valamelyik témát priorizálni kell majd, nem árt arra a témára koncentrálni ami leginkább érdekel.
Ami viszont mindennél fontosabb, az pedig az angol tudás. Minden folytos dolgot angolul találsz meg az interneten. Angol nélkül nagyon korlátozottak a lehetőségeid, ez vedd komolyan.
Nem kell egyből a mély vízbe ugrani, elég fokozatosan tanulni. Ezt úgy értem hogy nem kell mindjárt belemerülni a C++ és az OpenGL rejtélyeibe, kezdhetsz egy egyszerűbb programozási nyelvel mint például a Python-nal (persze ez csak a személyes véleményem, mások más véleményen vannak), és OpenGL vagy DirectX helyett használhatsz valami egyszerűbb könyvtárat is, rengeteg van.
Sose elég korai elkezdeni, persze még sok időd van rá :)
Nagyobb távlatokban írtam, amit most tudsz csinálni az az, hogy elkezdesz tanulni programozni, esetleg ha már belejöttél akkor megpróbálkozni egyszerű 2D-s játékok készítésével, majd egyre komolyabb dolgokba belekezdeni. A matematikát nem lehet céltalanul megtanulni, majd úgy is észre fogod azt venni hogy nem érted vagy nem tudod megcsinálni, akkor kell majd csak beleásnod magad abba.
Koordinátageometriát és vektorokat nem tudom mikor tanultok, már nem igazán emlékszem, és az inkább grafika szempontjából lesz majd érdekes, amivel még nem kell törődnöd. Persze mindent amit tanultok az fontos, főleg akkor ha ilyesmikkel akarsz majd foglalkozni.
Előre szólok: a C++ az egyik legnehezebb nyelv. Talán az egyetlen előnye hogy nagyon jól optimalizálja a kódot és nagyon gyors ami később a 3D-s grafikánál kritikus lesz, bár előnye manapság már egyre inkább elenyésző. Gondold meg kétszer is először, hogy biztos azzal akarsz e kezdeni. A Java is objektum-orientált C alapú programozási nyelv, könyebb a használata, és az erőforrások felszabadítására se kell ügyelned (én személy szerint a Python-t szoktam ajánlani, annál könnyebb nincs és mindent tud amit a többi nyelv is).
Ha rászántad magad, akkor kezdj el olvasni egy leírást, és gyakorolj rengeteget. Csak úgy lehet fejlődni ha önállóan próbálsz megoldani feladatokat, a tanultak alapján.
Sok sikert.
A script a filmkészítésben forgatókönyvet jelent, akkor beszélünk róla ha egy kész játékba akarsz implementálni történetet és különböző funkciókat, interakciókat.
Ez egy nagyobb játékmotornál a programozási értelemben vett scripteléssel felel meg ahol egy a játékmotorra jellemző interpretációs nyelvvel és eszközökkel kell megoldanod a feladatot, míg máskor ezt magában a játékban írod meg a megfelelő nyelven.
Ezzel csak akkor tudsz fogalkozni ha van egy kész játékod már. Ha érdekel a téma, akkor különböző játékokhoz megpróbálhatsz készíteni "modokat", ilyet sokszor látni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!