C# szerű típusosság C++-ban?
Felötlött bennem egy kérdés, amire várnék kreatív hozzászólásokat, ötleteket. Lehet semmi új nincs benne, esetleg van ahol használnak is ilyet, csak nem tudok róla.
Fel lehetne-e építeni C++-ban olyan osztályrendszert, mint ami C#-ban van? Gondolok itt arra, hogy minden osztálynak közös őse van és minden objektum tudja magáról a saját típusát, amit bármikor meg lehet tőle kérdezni. Meg lehet-e oldani, hogy egy "Object" ősosztály leszármazottainak ha több másik őst akarunk megadni egyszerre (hurok kerül a leszármazási fába), akkor a fordító hibát jelezzen fordításnál? Milyen módszerekkel/eszközökkel(define, typedef, template ... stb.) lehetne ezt megvalósítani? Esetleg létezik-e már ilyen előre megírt publikus header vagy könyvtár, amit le lehet tölteni valahonnan?
Gondolom az a kiinduló állapot, hogy minden osztályhoz tartozik Type néven egy konstans string ami megegyezik az osztály nevével. Hogyan lehetne ezt generalizálni/automatizálni/a kezelését a fordítóra bízni?
Nyilván C++-nak és C#-nak is megvan a saját felhasználási területe és mindegyik másra jó és másban erős. C#-ban viszont szerintem rengeteg kényelmet és plusz lehetőséget nyújt (főleg a template-ek felhasználásánál), az ott megvalósított típusrendszer és szívesen alkalmaznám C++-ban is, amennyiben megvalósítható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!